قدس آنلاین لرستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از اتاق‌های فکر به عنوان اتاق‌های هم‌اندیشی با افراد متفکر یاد کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تشکیل اتاق‌های فکر داریم.

نیاز بیش از پیش به تشکیل اتاق‌های فکر در استان لرستان

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد ، حجت الاسلام حمیدرضا حنان در پنجمین جلسه کارگروه فرهنگی اجتماعی در خرم‌آباد، در خصوص تشکیل اتاق‌های فکر توسط این کارگروه اظهار داشت: این یک واقعیت غیرقابل‌انکار است که ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به تشکیل اتاق‌های فکر داریم.

وی افزود: کسی نمی‌تواند در اهمیت اتاق‌های فکر در تصمیم‌گیری شک و شبه‌ای داشته باشد.

 

حنان دو روش را برای تشکیل اتاق‌های فکر ارائه و بیان کرد: در حوزه مدیریت باید کارهای اساسی انجام پذیرد و یک روش آن که موسوم بوده است، به صورت احساسی و غیرعقلی استوگونه دیگر آن به صورت عقلی و ابلاغی به طور دقیق آنچه که امروز در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این اتاق فکر در نهادها و ادارات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و این موضوع بسیار مهمی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه دوره احساسات و فعالیت‌های غیرفکری تمام شده است، تصریح کرد: امروزه ما وارد یک دوره عقلانی، استقلالی و فکری شده‌ایم و محور این موضوع محور اصلی تفکر و اندیشه دولت است.

وی در ادامه گفت: بنابراین رسیدن به عقلانیت وابسته به استفاده از قوه فکر است که اگر بخواهیم در حوزه کاری و مدیریتی خود احساساتی برخورد نکنیم، حتما باید به عقل خود رجوع کنیم.

 

این مسوول تقویت حوزه فکر و اندیشه را در گرو تشکیل اتاق‌های فکر دانست و عنوان کرد: اگر بخواهیم در حوزه کاری خود، فکر بر همه موارد حاکم شود، حتما نیاز به هم‌اندیشی داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در ادامه اضافه کرد: در همین راستا در کمیته هنری فرهنگی که سازمان ارشاد متولی آن است، از اداراتی که در مجموعه این کمیته قرار دارند، خواسته‌ایم که حتما اتاق فکری داشته باشند.

حنان یادآور شد: بالاترین و مهم‌ترین شورایی که درباره مسائل فرهنگی در استان تصمیم‌گیری می‌کند، شورای فرهنگ عمومی است که ریاست آن را امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی‌فقیه در لرستان بر عهده دارند و همچنین استاندار لرستان نیز عضو این شورا هستند.

وی خاطر نشان: لازم به ذکر است در این اتاق فکر شورای فرهنگی عمومی از اساتید بسیار خوبی دعوت به عمل آمده که در راستای رسیدن به اهداف ما را یاری می‌کنند.

در پایان هدف از تشکیل این اتاق فکر را رسیدن به شاخص‌های اصلی استان دانست و تصریح کرد: بدون رسیدن به این شاخص‌ها ما نمی‌توانیم به موفقیت‌ها و نتایج مطلوب برسیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.