قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز از دیدار و رایزنی احزاب و شخصیت‌های اصولگرا با آیات یزدی، مصباح و موحدی کرمانی برای نظارت و رهبری فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان خبر داد.

رایزنی با آیات مصباح، یزدی و موحدی کرمانی برای نظارت بر فعالیت‌های انتخاباتی اصولگرایان

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ادامه روند وحدت میان جریان‌های اصول‌گرا، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های ارزشمند روحانیت در طول تاریخ به‌ویژه در دوران انقلاب اسلامی و سال‌های پس از پیروزی انقلاب، تلاش در جهت وحدت نیروهای انقلابی و رهروان راه ولایت و امامت بوده است.

وی ادامه داد: تلاش برای وحدت نیروها استراتژیکی است نه تاکتیکی و به همین دلیل فعالیت‌های وحدت‌بخش روحانیتی مقطعی و فصلی نبوده و نخواهد بود، منتهی در برخی از شرایط، به‌تناسب نیازهای موجود، فعالیت‌های وحدت‌بخش اوج بیشتری می‌گیرند و ظهور و جلوه آنها افزونتر می‌شود.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز افزود: برای نمونه زمان جنگ بخش قابل توجهی از تلاش نیروهای تبلیغی و رسانه‌ای صرف انسجام و وحدت جامعه می‌شد تا از این طریق راه نفوذ دشمن را به درون ذهن‌ها مسدود کند.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به نقش روحانیت در جلوگیری از فتنه، تصریح کرد: در دوران تأسف‌بار فتنه و فتنه‌انگیزی شرایط جامعه اقتضا می‌کرد تا نیروهای انقلابی با وحدت و یک‌پارچگی طرح‌های شیطانی دشمنان و عوامل داخلی آنها را خنثی کنند و این وحدت را در حماسه «نهم دی» به نمایش گذاشتند.

وی گفت: یکی از زمان‌هایی که موضوع وحدت نیروهای ولایی، انقلابی و ارزشی بر سر زبان‌ها می‌افتد و تلاش‌ها گسترده‌تر می‌شود، زمان انتخابات است. این وضعیت را در انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، شوراهای اسلامی شهر و مجلس خبرگان رهبری شاهد بودیم.

قائم‌مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان "این روزها هرچه به زمان انتخابات مجلس نزدیک‌تر می‌شویم فضای کشور سیاسی‌تر، پرشورتر و انتخاباتی‌تر می‌شود" یادآور شد: دستگاه‌های مختلف نظام، رسانه‌ها، مبلغان و به‌ویژه روحانیت هرکدام رسالتی دارند که باید نسبت به چنین جریان ملی و انقلابی آن را به انجام برسانند. روحانیت به‌معنای اعم و جامعه روحانیت مبارز به‌عنوان یک سیاست کلی و همیشگی از وحدت نیروهای مؤمن، انقلابی، ارزشی و ولایی حمایت کرده است و همگان را از تفرقه و پراکندگی برحذر داشته‌اند. روحانیت رمز پیروزی انقلاب را وحدت و تداوم و حفظ انقلاب را نیز وحدت در سطح ملی و به‌ویژه در سطح نیروهای ارزشی و انقلابی می‌داند و امروز نیز از این سیاست پیروی می‌کند.

حجت‌الاسلام تقوی درباره محوریت قرار گرفتن شورای فقها در جریان اصول‌گرایی، اظهار داشت: از خواسته‌های عمومی نیروهای اصول‌گرا و ولایی همیشه این موضوع بوده که روحانیون در این جریان تأثیرگذار باشند و امروز هم بر این خواسته اصرار دارند که به‌نوعی فعالیت‌های خود را زیر نظر روحانیت انقلابی و چهره‌های شاخص و مورد اعتماد رهبری نظام دنبال کنند.

وی تصریح کرد: در طول دوران انقلاب اسلامی چنین پیوندی وجود داشته است و امروز نیز یکی از خواسته‌های اکثر نیروهای ارزشی و اصول‌گرایان این است که فعالیت‌های انتخاباتی آنان را روحانیت انقلابی نظارت و رهبری کنند؛ به همین منظور چهره‌ها و احزاب اصول‌گرا با شخصیت‌های روحانی و رؤسای جامعتین مانند آیت‌الله یزدی، آیت‌الله موحدی کرمانی و آیت‌الله مصباح یزدی دیدارها و رایزنی‌هایی داشته‌اند و از این بزرگواران درخواست رهنمود کردند.

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: آیات عظام یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی نیز به‌تناسب نیازهای زمان و شرایط اجتماعی و سیاسی روزانه مطالب لازم را به چهره‌ها و احزاب اصول‌گرا گفته‌اند.

حجت‌الاسلام تقوی در پایان خاطرنشان کرد: روحانیت معظم و آیت‌الله یزدی، آیت‌الله مصباح یزدی و آیت‌الله موحدی‌کرمانی خواستار وحدت و انسجام نیروهای ولایی و ارزشی هستند و آنان را از تفرقه و تشتت برحذر می‌دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.