مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی گفت: برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس خراسان‌رضوی اجرا می‌شود.

برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد در مدارس خراسان‌رضوی اجرا می‌شود‌

به گزارش قدس آنلاین، تهمینه شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، ظهار داشت: دو برنامه‌ «اجتماع‌محور» و «فرزندپروری» با هدف پیشگیری از اعتیاد در مدارس خراسان رضوی به اجرا درمی‌آید.

رئیس کمیته‌ فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی افزود: این دو برنامه با تصویب کمیته و همکاری اعضای شورای هماهنگی، با مدیریت و نظارت بهزیستی در مدارس استان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: «برنامه‌ اجتماع محور در پارلمان اولیا و مربیان» به این شکل اجرا می‌شود که نماینده‌ای از سوی انجمن اولیا و مربیان مدارس به بهزیستی معرفی شده و به عنوان تسهیل‌گر تیم اجتماع‌محور آن مدرسه، آموزش می‌بیند.

شکیب ادامه داد: این نمایندگان سپس اعضای تیم اجتماع‌محور را از میان اعضای انجمن اولیا و مربیان انتخاب کرده و اجرای پروژه‌ای را که به تصویب بهزیستی و آموزش و پرورش در راستای پیشگیری از اعتیاد در مدرسه رسیده، آغاز می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه توسط اعضای تیم اجتماع‌محور تهیه و در آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در زمینه برنامه‌ «فرزندپروری» ‌گفت: این برنامه نیز با طراحی بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش و شورای هماهنگی در مدارس اجرا می‌شود.

شکیب با بیان اینکه جامعه‌ هدف این برنامه، اعضای انجمن اولیا و مربیان و والدین هستند اظهار داشت: در این برنامه، مشاوران مدارس به عنوان نخستین سطح همکاران برنامه، آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند و سپس این آموزش‌ها از سوی مشاوران به والدین و اعضای انجمن اولیا و مربیان منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: در این برنامه، والدین با نحوه‌ی پرورش فرزندان آشنا می‌شوند و معتقدیم اگر این برنامه به درستی اجرا شود، تأثیر زیادی بر پیشگیری از اعتیاد جامعه‌ هدف خواهد داشت.

شکیب ادامه داد: برای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، همه‌ دستگاه‌ها باید در چهارچوب سند پیشگیری از اعتیاد استان همکاری کنند.

رئیس کمیته‌ فرهنگی پیشگیری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: نظارت و پایش اجرای دو برنامه‌ای که در نشست امروز به تصویب رسید با شورای هماهنگی استان است و زمان اجرای آنها از اول آبان‌ماه امسال تا پایان سال تحصیلی خواهد بود.

وی گفت: آموزش و پرورش استان، برای اجرای این برنامه‌ها اعلام آمادگی کرده و شورای هماهنگی نیز این برنامه‌ها را حمایت می‌کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.