قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: پارک موزه دفاع مقدس که از ساخت آن ۲۰ سال می‌گذرد و هنوز افتتاح نشده است و برای اتمام نیازمند توجه ویژه و بودجه‌های عمرانی است.

احداث پارک موزه دفاع مقدس تبریز ۲۰ ساله شد/ با این وضعیت تکمیل این موزه ۲۰ سال دیگر زمان می‌برد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  عزت‌الله جعفری ظهر امروز در نشست خبری مشترک فرمانده سپاه عاشورا و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان‌شرقی نقش جوانان در دفاع مقدس و برنامه‌های بزرگداشت آن برجسته دانست و  اظهار داشت: دفاع مقدس با محوریت جوانان در جبهه‌های حق علیه باطل به پیروزی رسید.

وی گفت: برنامه‌های 35 گانه در 16 کمیته مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در صورتی که پارک موزه دفاع مقدس به اتمام برسد خواهیم توانست برنامه‌های بیشتری را در این محل برگزار کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی بر نقش روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: نقش روحانیت در این هفته نیز باید برجسته شود و در این میان نقش زنان نیز در پیروزی دفاع مقدس تبیین شود.

وی با اشاره به شعار هفته دفاع مقدس سال‌جاری افزود: با توجه به استفاده از توان جوانان و انرژی آنان با همدلی و همزبانی می‌توانیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

جعفری اظهار داشت: کتب متعددی در زمینه تالیف کتب مربوط به شهدا و دفاع مقدس و آثار مکتوب و ماندگار در مورد آنان انجام می‌شود و خاطرات رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس را سعی داریم تا پیاده کرده و مکتوب کنیم.

وی از پیاده‌سازی 500 ساعت مصاحبه با فرماندهان دفاع مقدس توسط دانشجویان علاقمند خبر داد و گفت: در این زمینه علاوه بر کار پیاده‌سازی شاهد حرکت‌های فرهنگی و تحول آفرینی معنوی خوبی هستیم.

جعفری از فعال شدن اتاق ضبط خاطرات دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان خبر داد و گفت: این اتاق به صورت 5 شیفته فعال است و یک هزار ساعت خاطره را ضبط کرده است.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات مالی در زمینه تکمیل پارک موزه دفاع مقدس اظهار کرد: آغاز این پروژه از 20 سال قبل آغاز شده ولی اعتبارات کافی نیست و امسال 700 میلیون تومان بودجه اختصاص یافته اما تنها نامه‌اش را دیدیم و از اعتبار خبری نیست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم تخصیص کافی بودجه و در صورت تداوم این روند، افتتاح باغ موزه دفاع مقدس بیست سال دیگر بطول می‌انجامد و هنوز روی بودجه وعده داده شده دولت برای باغ موزه را ندیدیم.

جعفری خاطرنشان کرد: ساختمان اداری پارک موزه دفاع مقدس به اتمام رسیده و مرکز فرهنگی پارک موزه دفاع مقدس با 80 درصد پیشرفت در حال ساخت است و یک هتل نیز در این مجموعه ساخته می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.