قدس ‌آنلاین- تبریز:فرمانده سپاه عاشورا گفت: دشمن مجبور شد که در میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران حاضر شود؛ چرا که مطمئن بود هر اقدام جنگی و سیاست احمقانه نسبت به کشور با مقاومت نیروهای مسلح همیشه در صحنه ایران مواجه می‌شود.

دشمن مجبور شد در میز مذاکره حاضر شود/تاکتیک دفاعی موزائیکی در دستور کار

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سردار غلام عسگر کریمیان بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته مقدس در جمع اصحاب رسانه استان در تبریز که با حضور تمامی فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان برگزار شد، با بیان اینکه استکبار جهانی از سال 1342 تلاش داشتند تا انقلابی رخ ندهد، اظهار داشت: استکبار به ویژه آمریکا تلاش کردند تا این انقلاب رخ ندهد و اگر انقلابی رخ بدهد به پیروزی نرسد که با عنایات الهی و رهبری امام راحل و فداکاری مردم این انقلاب به پیروزی رسید و پس از پیروزی انقلاب اسلامی شدیدترین هجمه‌ها علیه انقلاب اسلامی صورت گرفت و با وجود تمام این کارشکنی‌ها انقلاب اسلامی سرپا ایستاد.

فرمانده سپاه عاشورا یادآور شد: آغاز جنگ تحمیلی با هدف شکست انقلاب و مقاومت مردم آغاز شد و دشمن با حادثه بزرگی به نام جنگ نتوانست به اهداف خود برسد و ناکام ماند.

کریمیان تاکید کرد: بعد از جنگ نیز هجمه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی تشدید شد و دشمن با تمام قوا علیه ایران اسلامی وارد کارزار شده که در این میان نیز به شکست رسید و با توجه به قدرت بازدارندگی ایران و نیروهای مسلح و تجهیزات پیشرفته آنان و فرار از انزاوی سیاسی نتوانست در گزینه نظامی به موفقیتی برسد و نتواند جولان دهد و مجبور شد پشت میز مذاکره بنشیند و جبهه دیپلماسی در برابر دشمن شکل گرفت و ملت ایران از مسئولان دیپلماسی خود حمایت کرد.

وی عنوان کرد: دشمن دست خود را بالا برد و جبهه مقاومت ایران اسلامی در داخل و خارج  از بسیاری از موانع متوقف کننده کشور عبور کند و امروز هفته گرامیداشت دفاع مقدس را در حالی برگزار می‌کنیم که این دفاع مقدس الگو دهنده بسیاری از حرکت‌های آزادیخواهانه در جهان است.

وی با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برنامه‌های این هفته با رژه و اقتدار نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری در صنعت علمی و دفاعی کشور آغاز می‌شود.

 

 

برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس در تبریز

کریمیان اضافه کرد: تبیین نقش آذربایجان شرقی در دفاع مقدس در نمایشگاه بین‌المللی تبریز از 31 شهریور ماه آغاز و به تصویر کشیده می‌شود و این نمایشگاه 6 روز به طول خواهد کشید و شورای اداری استان در این نمایشگاه برگزار شده و امام جمعه تبریز نیز در افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

فرمانده سپاه عاشورا گفت: برگزاری برنامه غبارروبی مزار شهدا ، برگزاری یادواره‌های متعدد شهدا در استان، دیدار با ائمه جمعه در تبریز و سایر شهرها و برگزاری همایش فرماندهان دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

کریمیان برپایی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی صحرایی حضرت فاطمه زهرا(س) چاراویماق در آستانه هفته دفاع مقدس با مشارکت بسیج جامعه پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، شبکه بهداشت و درمان چاراویماق و سپاه این شهرستان خبر داد و گفت: در این بیمارستان از سوی تیم‌های پزشکی به 30 هزار نفر خدمات دندانپزشکی، چشم پزشکی، اطفال، تزریقات، داروخانه و اورژانس ارائه می‌شود.

وی عنوان کرد: دیدار با خانواده های شاهد و جشنواره  فیلم کوتاه بسیج نیز مورد توجه است و  در برنامه‌های سال‌جاری جشنواره شعر استانی بسیج را نیز خواهیم داشت تا نسل جوان بیشتر با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا شوند.

 

برگزاری 2 هزار یادواره شهدا

کریمیان خاطرنشان کرد: همراه کردن جوانان و نوجوانان با برنامه‌های دفاع مقدس مورد توجه خاص است تا بتوانیم انتقال دهنده این ارزشها به نسل‌های آتی باشیم.

فرمانده سپاه عاشورا به برگزاری یادواره‌های شهدا در استان اشاره کرد و گفت: در مدت یک سال اخیر حدود 2 هزار یادواره شهدا در نقاط و توسط بخش‌های مختلف استان برگزار شده اما این موضوع رسالتی همگانی است.

 

راهبرد دفاعی کشور دفاع مردمی است/تاکتیک دفاعی موزائیکی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه راهبرد دفاعی دفاع مردمی است، تصریح کرد: در ساختار نظامی کشور و آموزش‌ها به هیچ وجه حمله به دیگران پیش‌بینی نشده و دکترین نبرد نامتقارن نیروهای مسلح براساس تاکتیک‌ها و عملیات‌های دفاعی است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه دفاع از میهن جزو واجبات است، افزود: سپاه و بسیج جزو سازمان‌هایی است که در تمام مقاطع پدافندی، دفاعی عمل‌کرده و در حال حاضر هم در آمادگی کامل قرار دارد.

وی با بیان اینکه معتقد هستیم دشمن منطقه‌ای که بتواند ایران را تهدید کند نداریم، گفت: تاکتیک دفاعی موزائیکی در دستور کار سپاه پاسداران بوده و برای هر نقطه‌ای از استان نیز عملیات مختلف طرح‌ریزی شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.