یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بر لزوم بررسی توافق هسته‌ای فارغ از نگاه‌های سیاسی در کمیسیون برجام تاکید کرد و از صداو سیما خواست مسائل ملی را دستاویز نگاه‌های جناحی قرار ندهد.

حیدرپور: صدا و سیما مسائل ملی را دستاویز نگاه‌های جناحی قرار ندهد

به گزارش قدس آنلاین ،عوض حیدرپور در گفت‌وگو باایسنا، تصریح کرد: دعوت کمیسیون ویژه برجام از سیستم قبلی مذاکره‌کننده هسته‌ای کار غلطی بوده زیرا کسانی که از مسئولیتی کنار گذاشته شده‌اند نمی‌توانند به عنوان مصحح تیم بعدی خود عمل کنند لذا این دعوت نابه‌جایی بوده است.

وی تشکیل کمیسیون ویژه بررسی برجام را بر اساس رای مجلس و در راستای عمل به مصوبه قانونی مجلس در الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای ارزیابی کرد و گفت:‌ این کار باید با قوت انجام شود و حتی در مجالس آینده نیز کار کمیسیون ویژه بررسی برجام باید تداوم یابد؛ لذا نیاز است شیوه‌ای پایه‌ریزی شود که بر اساس آن بررسی برجام حداقل در دو دوره آینده مجلس ادامه یابد، بنابراین نیاز به بنیانگذاری مناسبی است که باید دقیق و حساب‌شده انجام شود.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینکه اکثر اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام جزو مخالفان توافق هسته‌ای بوده‌اند، ادامه داد: این افراد با نگاه مخالف، توافق هسته‌ای را بررسی کرده‌اند در حالی که موضوع توافق هسته‌ای یک مساله بسیار مهم ملی است و نباید نگاه سیاسی افراد در بررسی آن تاثیرگذار باشد.

حیدرپور با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما نیز در انعکاس اخبار جلسات کمیسیون برجام منطبق بر واقعیت نبوده است،‌ اظهار کرد:‌ صدا و سیما از اول بر طبل مخالفت با توافق هسته‌ای کوبیده و با همان شیوه به انعکاس اخبار کمیسیون برجام پرداخته است و خط کسانی که قبلا مسئول پرونده هسته‌ای بوده اند را برجسته کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه صدا و سیما نباید مسائل ملی را دستاویز نگاه‌های سیاسی و جناحی قرار دهد، تصریح کرد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران باید در موضوع توافق هسته‌ای ملاحظاتی را رعایت می‌کرد، صدا و سیما به برخی موارد به عنوان نقاط ضعف پرداخته که رفتار صحیحی نبوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.