نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شناساندن،معرفی و تبیین ابعاد مختلف فرهنگ و حماسه دفاع مقدس به نسل دوم و سوم انقلاب هنوز کامل نیست لذا باید بیش از گذشته بر روی این مهم کار شود.

تاکید نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس بر لزوم تبیین بیش از پیش ابعاد حماسه دفاع مقدس

 به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام حسین سبحانی نیا در آستانه هفته دفاع مقدس طی گفت و گو با ایرنا افزود: هفته دفاع مقدس یادآور خاطراتی است که جنگ ناخواسته ای از سوی دنیای استکبار به ملت ایران تحمیل شد.

وی گفت: دفاع جانانه رزمندگان در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و نثار جانشان برای اهتزار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی بدون اینکه حتی یک وجب از خاک کشور را در مقابل هجمه کشورهای استکباری از دست بدهند حماسه ای است که هنوز باید معرفی و تبیین شود.
رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید این برهه تاریخی افتخارآفرین ملت ایران را برای نسل امروز که خاطراتی از آن دوران ندارند به عنوان بخشی مهم از هویت ملی معرفی نمود.
وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس می تواند فرصت خوبی باشد تا با آمادگی اذهان در همین چارچوب اقدام شود.
حجت الاسلام سبحانی نیا گفت: جوانان امروز باید بدانند از چه ارزشها و فرهنگی حفاظت نمایند زیرا می بایست در برابر فشارها و توطئه ها هر روز خود را قویتر و آماده تر نماییم.
وی افزود: رشادتها و از خودگذشتگیهای دوران دفاع مقدس امنیت امروز کشور و مرزها را رقم زده است لذا همه ما در هر جایگاهی مدیون خون شهدا هستیم و وظیفه و مسوولیتی بسیار بر گردن داریم.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسانه ها در این عرصه از مسوولیت سنگینی برخوردارند ضمن اینکه متولیان و سازمانهای فعال در حوزه های شهدا و دفاع مقدس نیز باید بیش از گذشته در این عرصه فعالیت و تلاش کنند.
وی گفت: با توجه به رشد شبکه های اجتماعی نیز این شبکه ها فرصتی خوب برای استفاده به منظور فرهنگ سازی و آگاه سازی نسل جوان است که تاکنون آنطور که باید و شاید به آن توجه نشده است.
حجت الاسلام سبحانی نیا افزود: فرهنگ دفاع مقدس در همه سطوح و لایه های کشور باید تقویت شود زیرا داشته ها و امنیت امروز تنها مدیون استقامت و دفاع آن دوران است.
هفته دفاع مقدس 31 شهریور همزمان با سالگرد آغاز جنگ تحمیلی شروع می شود و تا ششم مهر ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.