آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید گفت: اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده بشود.

مجلس از نظرات اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه نهایت استفاده را ببرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله صافی گلپایگانی مرجع عالیقدر شیعیان در دیدار با رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده بشود.


وی افزود:مردم از مجلس شورای اسلامی انتظار دارند که با تقویت ارتباط با علما و استفاده از نظرات بزرگان دین، به سمت حلّ سریع و اساسی مشکلات فرهنگی و اقتصادی مردم پیش بروند.

این مرجع تقلید تصریح کرد:یکی از امور مهمّی که باید مجلس آن را سرلوحه فعّالیّت‌های خود قرار بدهد همین ارتباط با اندیشمندان اسلامی و حوزه علمیّه است که اگر بخواهیم مجلسی اسلامی داشته باشیم، باید از نظرات عالمان دین و دانشمندان بزرگ حوزه نهایت استفاده بشود.

آیت الله صافی گلپایگانی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به لزوم حُسن سلیقه در روابط با دیگران افزود: حوزه های علمیه و دانشگاه های ما باید با مجامع علمی جهان ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از فرصت پیش آمده برای معرفی تعالیم اسلام استفاده کنند. یکی از ویژگی‌هایی که باید در اشخاص فعّال در این زمینه باشد، حُسن سلیقه است. متأسّفانه در بعض موارد دیده می‌شود به خاطر عدم وجود این ویژگی، نتیجه عکس در روابط پدید می‌آید.

مرجع عالیقدر شیعیان با تشکّر از فعّالیت‌های تبلیغی حجّت الاسلام مبلّغی، هدف اصلی در فعالیت‌ها را اعتلای کلمه اسلام دانسته و افزود: الحمدلله فعالیت‌های تبلیغی زیادی در این زمینه‌ها انجام می‌شود و مخصوصاً در رابطه با ادیان و مذاهب و فرق دیگر؛ و امثال حضرتعالی توفیقات بسیار خوبی داشته‌اید. نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هدف، اعتلای کلمه اسلام است و این‌که باید معارف ناب دین عزیز را به دیگران برسانیم.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.