۲۹ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 310910

والدین می‌پرسند آیا ما حق نداریم سرویس مدارس فرزندان خود را انتخاب کنیم؟ آیا به رانندگانی که ما انتخاب می‌کنیم برچسب سرویس مدارس داده می‌شود؟

دغدغه‌های والدین برای انتخاب سرویس مدارس

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایسنا، هرچند صدای فریاد دانش‌آموزان هنگام خروج از مدرسه شیرین است، اما گاهی ناهماهنگی بین والدین و دستگاه‌های مسئول اتفاقات ناگواری را به وجود می‌آورد که امیدواریم امسال شاهد آن نباشیم.

 

«یعقوب ربانی» سرویس شخصی مدارس شهر ایلام که به قول خودش مورد اعتماد همسایگان است و او را به‌عنوان سرویس انتخاب کرده‌اند، گفت: پارسال، در بحث برچسب‌دار کردن سرویس مدارس در استان ایلام، عدم هماهنگی‌های بین این چند دستگاه موجب بروز مشکلات جدی برای ما شد.

وی بابیان این‌که آموزش‌وپرورش و تاکسیرانی مجریان این بخشنامه هستند و راهنمایی و رانندگی کار نظارت را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: تاکسیرانی می‌گوید من به تعداد مورد نیاز سرویس مدارس تاکسی‌ دارم و برچسب به سرویس‌های شخصی نمی‌دهم. آیا والدین حق ندارند سرویس فرزندان خود را انتخاب کنند.

«بنیان رستمی» مسئول سرویس مدارس آموزش‌وپرورش ایلام اظهار کرد: رسیدگی به امور سرویس مدارس در اولویت برنامه آن‌ها برای آغاز سال تحصیلی قرارگرفته است.

وی بابیان این‌که برچسب مشخص برای همه‌ی سرویس مدارس تهیه‌شده و از اول مدارس بر روی سرویس‌های مدارس نصب می‌شود، افزود: برچسب‌دار کردن سرویس‌ها موجب کنترل و نظارت دقیق بر فعالیت سرویس‌ها می‌شود.

رستمی ادامه داد: از والدین خواهشمندیم به‌هیچ‌وجه از سرویس شخصی استفاده نکنند و اگر هم کردند از آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که اگر اتفاقی برای فرزند آن‌ها بیفتد آموزش‌وپرورش هیچ مسئولیتی ندارد پس بهتر است که والدین با هماهنگی دستگاه‌های مربوطه نسبت به تهیه سرویس برای دانش‌آموز خود اقدام کنند.

مسئول سرویس مدارس ایلام با اشاره به این‌که سال گذشته 12 هزار و 510 دانش‌آموز با 674 وسیله‌ی نقلیه در سطح استان از منزل به مدرسه و برعکس حمل‌ونقل شده‌اند، تصریح کرد: برای امسال پیش‌بینی افزایش سرویس مدارس داریم و سازمان تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی آمادگی برای تهیه سرویس مدارس کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که اگر همه‌ی دستگاه‌های مسئول در این حوزه به‌صورت دقیق وظیفه خود را انجام دهند هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، خاطرنشان کرد: همکاری والدین در حمل‌ونقل سالم و بدون مشکل فرزندان نقش بسیار مهمی دارد.

سرهنگ «نورالله خادم» رئیس پلیس راهور ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برچسب‌دار کردن سرویس مدارس موجب ساماندهی دقیق و نظارت بیشتر بر حمل‌ونقل دانش‌آموزان و از همه مهم‌تر به‌سلامت رساندن آن‌ها به در مدارس و منزل می‌شود.

وی بابیان این‌که با برچسب‌دار کردن سرویس مدارس مشخص می‌شود چند سرویس تاکسی و شخصی وجود دارد، افزود: این اقدام مهم موجب می‌شود اطلاعات کافی و لازم از رانندگان سرویس‌ها در دسترس دستگاه‌های مسئول برای کنترل و نظارت برای پیشگیری از هرگونه تخلف و اتفاق ناگوار وجود داشته باشد.

رسولی با اشاره به این‌که تنها استانی هستیم که در آن سرویس مدارس به‌صورت دقیق ساماندهی شده‌اند، خاطرنشان کرد: سرویسی فاقد برچسب باشند، طبق قانون 40 هزار تومان جریمه می‌شود.

رئیس پلیس راهور ایلام ادامه داد: با کنترل کامل بر سرویس مدارس و برچسب‌دار کردن آن‌ها از توقف خودرو فاقد برچسب در مدارس جلوگیری می‌شود و از هرگونه بروز حوادث هم جلوگیری می‌شود.

«علی هواسی» مدیرعامل سازمان تاکسیرانی ایلام نیز با تأکید بر این‌که والدین سرویس مدارس فرزندان را به تاکسی‌رانی معرفی کنند، اظهار کرد: هیچ وسیله‌ای نقلیه‌ای حق ندارد بدون داشتن برچسب به‌عنوان سرویس مدرسه فعالیت کند و والدین باید سرویس شخصی را به این سازمان معرفی کنند.

وی افزود: با آموزش‌وپرورش استان رایزنی شده که نیازمندی‌های خود را به سازمان تاکسی‌رانی اعلام کند و ما هم برای حمل‌ونقل دانش آموزان تاکسی در اختیار این دستگاه قرار دهیم.

رئیس سازمان تاکسی‌رانی ایلام بابیان این‌که بنا بر پیش‌بینی‌ها بیش از 200 دستگاه تاکسی برای شهرستان ایلام ساماندهی شده است، افزود: سازمان تاکسی‌رانی آمادگی دارد تاکسیداران را به آموزش و پرورش معرفی کند.

هواسی با اشاره به این‌که نرخ کرایه سرویس مدارس برای خودرو سواری هر نفر در طول یک ماه 55 هزار تومان است، خاطرنشان کرد: نرخ کرایه هر نفر با سرویس مینی‌بوس 37 هزار تومان است و گرفتن بیشتر از این مبلغ تخلف محسوب و برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس سازمان تاکسی‌رانی ایلام ادامه داد: از والدین دانش‌آموزان می‌خواهیم برای کنترل و نظارت بر حمل‌ونقل سالم فرزندان خود اگر نسبت به گرفتن سرویس شخصی اقدام می‌کنند حتماً به سازمان تاکسی‌رانی معرفی کنند تا مورد گزینش قرار گیرند و کارت شهری و برچسب سرویس مدرسه برای آنها صادر شود.

وی با اشاره به این‌که هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ای حق ندارد بدون داشتن برچسب سرویس مدرسه فعالیت کند، تصریح کرد: والدین اگر سرویس شخصی را به کنترل این سازمان در بیاورند قطعاً از برخی مشکلات این حوزه جلوگیری می‌شود.

هواسی از راه‌اندازی خط تلفن 133 جهت ارتباط شبانه‌روزی مردم با تاکسیرانی خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند با این خط تماس بگیرند و انتقادات و پیشنهاد‌های خود را به این سازمان انتقال دهند.

رئیس سازمان تاکسی‌رانی ایلام با تأکید بر این‌که اگر والدین در بحث سرویس مدارس کمک کنند و با سازمان تاکسی‌رانی، آموزش‌وپرورش و پلیس هماهنگ و ارتباط داشته باشند به‌ یقین از هرگونه مشکل برای فرزند پیشگیری می‌کنند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مسئول امسال با همه‌ی توان با تخلفات برخورد می‌کنند.

وی بابیان اینکه نرخ کرایه سرویس‌های مدارس شهر ایلام از ابتدای سال تحصیلی جدید 11 درصد افزایش می‌یابد افزود:افزایش نرخ کرایه سرویس‌های مدارس به تأیید فرمانداری و شورای شهر ایلام رسیده و از مهرماه اعمال می‌شود.

رئیس سازمان تاکسی‌رانی ایلام با اشاره به این‌که نرخ کرایه خودروهای سواری در همه‌ی مقاطع برای سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته از 460 هزار ریال به 520 هزار ریال افزایش‌یافته است، خاطرنشان کرد: رانندگانی که برای سرویس‌دهی به مدارس به‌کارگیری می‌شوند، باید شرایط لازم را کسب و نسبت به اخذ مجوز از سازمان تاکسیرانی اقدام کنند.

هواسی تصریح کرد: افزایش نرخ کرایه‌ها منحصر به سرویس‌های مدارس است و خدمات حمل‌ونقل عمومی شامل این افزایش کرایه نمی‌شود و بازرسان سازمان تاکسیرانی با اجرای گشت‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی مرتبط با هرگونه تخلف مبنی بر افزایش کرایه خودسرانه به‌شدت برخورد می‌کنند.

وی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با یادداشت کردن کد و شناسه تاکسی متخلف، مراتب را با بازرسان تاکسیرانی استان در جریان بگذارند.

سرگرد «محمدباقر محمودی» رئیس اداره‌ی نظارت بر اماکن عمومی انتظامی استان ایلام نیز اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، نظارت و کنترل تاکسی‌های درون‌شهری، آژانس‌ها، سرویس مدارس و ... با هماهنگی دستگاه‌های متولی در دستور کار این پلیس قرار دارد .

وی بابیان این‌که همه‌ی خیابان‌های و حاشیه‌ی مدارس مورد نظارت کامل پلیس قرار می‌گیرد، افزود: با همه‌ی امکانات و آرایشی کامل مصمم هستیم روزهای ابتدای سال تحصیلی را با دانش‌آموزان همراهی صمیمانه داشته باشیم.

محمودی تصریح کرد: پلیس استان آمادگی کامل دارد برای تأمین امنیت و آرامش خانواده‌ها و دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید و بدون تعارف با مخلان نظم و امنیت برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.