قدس آنلاین: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، ظهر امروز در نشست خبری ویژه بازگشایی مدارس که در مرکز تربیت معلم شهید کامیاب برگزار شد، بر ضرورت عدالت آموزشی در مدارس حاشیه شهر تاکید کرد و استخدام معلمان بدون ضابطه را ممنوع دانست.

استخدام معلم بدون ضابطه ممنوع است/شکایات از مدارس ۵۲ درصد کاهش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، سید جواد حسینی ظهر امروز در نشست خبری ویژه بازگشایی مدارس که در مرکز تربیت معلم شهید کامیاب برگزار شد، اظهار کرد: حاشیه شهر مشهد مورد بی مهری قرار گرفته است و نگاه بیشتری را می طلبد و به جهت اهمیت عدالت آموزشی در این مناطق، اول مهر در مجتمع آموزشی المهدی که در حاشیه شهر واقع است، آغاز می شود.

وی از ساخت ۳ مدرسه جدید منطبق با مدارس سمپاد خبر داد و افزود: ۳ مدرسه جدید در حاشیه شهر مشهد و مناطق محروم که مطابق با استانداردهای مدارس سمپاد هستند، ساخته می شود تا دانش آموزان مستعد مناطق محروم نیز از خدمات آموزشی مناسب بهره مند شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با ساخت مدرسه ای جدید توسط آستان قدس رضوی تصریح کرد: یک مجتمع آموزشی مجهز در منطقه سیدی مشهد توسط آستان قدس رضوی ساخته می شود تا کیفیت آموزشی ارتقا یابد.

حسینی پیرامون رژه خودروهای سرویس مدارس بیان کرد: ۲۸ شهریورماه، ترتیب رژه ۱۶ هزار سرویس مدرسه در سطح استان داده شد و لازم به ذکر است که این سرویس ها جابه جایی ۱۳۰ هزار دانش آموز را بر عهده دارند.

وی از برگزاری جشن شکوفه ها برای دانش آموزان کلاس آتل ابتدایی در حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: جشن شکوفه ها در روز ۳۱ شهریور برای دانش آموزان کلی اول ابتدایی در رواق دارالهدایه حرکت مطهر رضوی برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص ساماندهی نیروهای مازاد دوره دوم متوسطه خاطر نشان کرد: نیروهای مازاد دوره دوم متوسطه به دلیل استقرار نظام ۶_۳_۳به مقطع ابتدایی منتقل شده اند که برای کاهش آسیب های آموزشی، از معلمانی برای ارائه دروس تخصصی پابه های پنجم و ششم ابتدایی استفاده می کنیم.

حسینی در زمینه نقل و انتقالات فرهنگیان بیان کرد: ۶هزار و ۴۲۱ همکار فرهنگی متقاضی نقل و انتقال بوده اند که در طی پالایشی ۳ مرحله ای، با انتقال ۲ هزار و ۳۴۶نفر موافقت شده است.

وی پیرامون شکایت از مدارس در فصل ثبت نام دانش آموزان تاکید کرد: بیشترین شکایات از مدارس پیرامون دریافت جهاز والدین در حین ثبت نام بوده که با مداخلات صورت گرفته در این رابطه توانستیم شکایات در سال جاری را به نسبت سال گذشته ۵۲ درصد کاهش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با میزان ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی ۹۴_۹۵ تصریح کرد: تا کنون ۱ میلیون و ۷۲ هزار و ۹۵۵دانش آموز برای سال تحصیلی جدید ثبت نام کرده اند.

حسینی در زمینه تعداد دانش آموزان به تفکیک دختر و پسر خاطر نشان کرد: ۵۴۷ هزار و ۴۱ دانش آموز پسر و۵۲۵هزار و ۷۰۴ دانش آموز دختر نیز در سراسر استان خراسان رضوی پراکنده هستند.

وی از لغو حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور خبر داد و افزود: بنا بر این بود که رئیس سازمان محیط زیست کشور برای افتتاح مدرسه محیط زیست در ۱۵ مهرماه به مشهد مقدس سفر کند که تا اطلاع ثانوی این سفر لغو شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی یکی از بزرگترین مشکلات آموزش و پرورش را ورود شبهه معلم ها در دولت سابق دانست و یادآور شد: در دولت سابق ۱۶ هزار شبهه معلم وارد نظام تعلیم و تربیت شدند که این شبهه معلم ها از بزرگترین مشکلات فعلی آموزش و پرورش به‌شمار می روند و لازم به ذکر است که در حال حاضر  استخدام معلم بدون ضابطه ممنوع است.

در ادامه این نشست، علیرضا کاظمی، معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: توزیع شیر در مدارس استان خراسان رضوی با پوشش ۱۰۰ درصدی دانشان آموزان از ابتدای مهرماه به صورت نمادین و از ابتدای آبان ماه در مدارس سراسر استان توزیع می شود.

وی در ارتباط با پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان تاکید کرد: پاداش پایان خدمت معلمان از مطالبات به جای آنان است که این مطالبات برای بازنشستگان تا انتهای شهریور ۹۳ به طور کامل پرداخت شده است و برای بازنشستگان تا انتهای اسفند ۹۳ نیز ۲۰ درصد پرداخت شده و وزارت آموزش و پرورش قول مساعد برای پرداختی های باقیمانده داده است.

کاظمی در خصوص احکام رتبه بندی معلمان افزود: احکام رتبه بندی ۳۰ درصد از معلمان ابلاغ شده است و نگارش این احکام قبل از فرا رسیدن مهر آغاز شده است.

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح رتبه بندی معلمان برای شش ماه اول سال تحصیلی جدید، هزار و ۳۵۰ میلیارد بوده است.

ابوالحسن حقیقی، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار کرد: زنگ نماز در مدرسه عشایری کلات با رویکرد عدالت آموزشی در روز اول مهر نواخته می شود.

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.