قدس آنلاین- تبریز: مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: ۳۱۷ واحد تولید مصالح ساختمانی فاقد استاندارد شناسایی شده‌اند که باید برای پلمب آنان اقدام شود.

 برخورد چکشی نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، ساسان فرشی‌حق‌رو صبح امروز در جلسه شورای فنی آذربایجان‌شرقی عدم هماهنگی دستگاه‌های عمرانی و کیفی‌سنجی در آذربایجان‌شرقی را موجب کاهش کیفیت پروژه‌های عمرانی در استان دانست.

وی با اشاره به نمای کلی مصالح ساختمانی در آذربایجان‌شرقی گفت: 120 مورد بازرسی از آزمایشگاه‌ها و مراکز تولیدی مصالح ساختمانی انجام شده و بیش از 200 مورد نمونه‌برداری از مراکز تولیدی مصالح ساختمانی انجام شده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: برخی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی نه تنها استاندارد ندارند بلکه پروانه فعالیت نیز ندارند و 220 واحد تنها پروانه کسب دارند و استاندارد ندارند و 97 واحد تولید مصالح ساختمانی در استان حتی پروانه بهره‌برداری نیز ندارند.

وی عنوان کرد: در شورای استاندارد آذربایجان‌شرقی مصوب شده تا هر واحدی که پروانه فعالیت دریافت می‌کنند به اداره کل استاندارد ارجاع داده شوند تا پروانه استاندارد نیز دریافت کنند.

فرشی‌ با انتقاد از عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی در آذربایجان‌شرقی در زمینه بررسی صلاحیت شرکت‌های فعال در مصالح ساختمانی گفت: 23 واحد متخلف پلمب شده‌اند و 317 واحد غیرمجاز نیز شناسایی شده‌اند که باید برای پلمب آنان اقدام شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی آذربایجان‌شرقی یادآور شد: در برخورد با واحدهای متخلف و غیراستاندارد چکشی عمل نخواهیم کرد بلکه به آنان مهلت می‌دهیم تا کیفیت تولیدات خود را استاندارد کنند اما نباید در مدت اصلاح عملکرد تولید داشته باشند.

وی یادآور شد: از 112 آزمایشگاه‌های فنی خدماتی در استان حدود 90 شرکت در تبریز فعال هستند و متاسفانه برخی از این آزمایشگاه‌ها عملکرد مطلوبی ندارند و خدمات نامناسبی ارائه می‌دهند.

فرشی تصریح کرد: کم فروشی در زمینه بتن در برخی کارخانجات صورت می‌گیرد و این امر در برخی مراکز جدی‌تر دیده می‌شود.

وی خواستار ایفای نقش بیشتر از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت در امر نظارت بر واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی شد و گفت: این سازمان بر واحدهایی که صدور پروانه فعالیت کرده نظارت داشته باشد و دنبال اخذ مجوز استاندارد توسط این مراکز باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.