قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد از راه‌اندازی بازار موقت عرضه دام زنده همزمان با فرارسیدن عید قربان خبر داد.

راه‌اندازی بازار موقت عرضه دام زنده در مشهد
به گزارش قدس آنلاین، احمد محبی در این باره به خبرنگار ما، گفت: به منظور رفاه حال شهروندان، جلوگیری از برهم زدن سیمای شهری و عدم عرضه دام زنده غیرمجاز در سطح شهر این سازمان اقدام به راه‌اندازی جایگاه موقت عرضه دام زنده واقع در میدان قائم جنب آسایشگاه معلولین فیاض بخش کرده است که شهروندان می‌توانند برای ذبح دام به کشتارگاه موجود در محوطه آسایشگاه فیاض بخش مراجعه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دامداران می‌توانند دام‌های خود را برای عرضه به این بازار منتقل کنند، افزود: بازار موقت عرضه دام زنده با 20 جایگاه عرضه دام، گنجایش بیش از یک هزار راس دام، استفاده از دو دستگاه ترازوی شاخص، حضور یک نفر روحانی برای پاسخ گویی به مسائل شرعی و یک نفر دامپزشک در محل بازار دام در روز عید قربان میزبان شهروندان است.

محبی خاطرنشان کرد: هر سال با فرارسیدن عید قربان سیر کثیری از شهروندان اقدام به ذبح دام می‌نمایند که در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی سبب شیوع بیماری‌های خطرناکی چون تب کریمه کنگو، بیماری‌های پوستی می‌شود که با ایجاد این جایگاه‌ها در سطح شهر از این رویداد جلوگیری می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.