رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: کشتار و ذبح رایگان دام همزمان با عید قربان در کشتارگاه‌های خراسان رضوی صورت می‌گیرد.

کشتار رایگان دام همزمان با عید قربان در کشتارگاه‌های خراسان رضوی‌

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم از مشهد مقدس، جعفر عطارباشی‌مقدم عصر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در بحث ذبح دام مردم در روز عید سعید قربان نیازمند فرهنگ‌سازی مناسبی از سوی رسانه‌ها هستیم و در این رابطه از اصحاب رسانه درخواست داریم تا یاری‌گر اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی باشند.

وی افزود: در زمینه دام سالم و بهداشتی سطح کشور، خراسان رضوی و به ویژه مشهد مقدس در بحث عرضه فراورده‌های خام دامی خدمات شایسته‌تری را به مردم عرضه می‌کند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان‌رضوی با بیان اینکه این اداره نظارت کامل را بر فراورده‌های دامی دارد، خاطرنشان کرد: مردم در طول سال از قصابی‌ها خرید گوشت دارند اما در روز عید سعید قربان هدفشان این است که خوشان اقدام به ذبح کنند و بهترین برای این کار کشتارگاه‌هاست و مشهد مقدس در میان سایر شهرهای کشور شلوغ‌ ترین کشتارگاه را در روز عید سعید قربان داشته است.

وی تأکید کرد: کشتار و ذبح دام در روز عید سعید قربان در کلیه کشتارگاه‌های خراسان رضوی به صورت رایگان انجام می‌شود و از مردم درخواست داریم تا در محل حاضر نشوند، زیرا سبب کندی سرعت خدمات رسانی می‌شود و درخواستمان این است که از طریق تماس تلفنی سفارشات خود را اعلام کنند و درب منزل هم گوشت خود را تحویل بگیرند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همه دام‌ها را آلوده تلقی می‌کنیم و پس از انجام آزمایش‌های لازم و عدم مشاهده بیماری‌، تائید سلامت دام را اعلام می‌کنیم، همچنین از مردم درخواست داریم که خودشان اقدام به ذبح دام نکنند زیرا بیماری‌های مشترک انسان و دام در کمین افراد هستند و حتی فعالان کشتارگاه‌ها هم که اقدام به انجام این کار می‌کنند مجهز به تمامی تجهیزات ایمنی هستند.

وی افزود: در طول 4 سالی که طرح ذبح دام در روز عید سعید قربان انجام می‌شود، شاهد 65درصد کشتار قربانی‌ها در محل کشتارگاه‌ها بودیم و رسانه‌ها در این رابطه نقش چمشگیری در آگاهی مردم داشتند و امیدواریم که این عدد به 100 درصد برسد تا شاهد هیچگونه مشکلی در این زمینه نباشیم.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه سال گذشته در روز عید سعید قربان 10130 کشتار دام سبک و سنگین در خراسان رضوی داشتیم، گفت: از این تعداد کشتار 6609 مورد در داخل کشتارگاه‌ها و 3521 مورد در خارج کشتارگاه‌ها بود، همچنین از مردم درخواست داریم که ذبح دام در کشتارگاه‌ها در تمامی مناسبت‌های سال داشته باشند و تنها این کار معطوف به روز عید سعید قربان نکنند و در تمامی موارد اعم از حجاج، کربلایی، عروس و داماد و غیره این کار را انجام بدهند.

عطارباشی‌مقدم تصریح کرد: در چند روز آینده بازگشت حجاج را از سرزمین وحی داریم و از خانواده‌های آنها می‌خواهیم که جلوی پای حاجی ذبح دام نداشته باشند و اجازه دهند که این کار در کشتارگاه‌ها انجام شود و درب منزل هم گوشت خود تحویل بگیرند.

وی تأکید کرد: مردم ناظر دامپزشکی باشند و اگر در مورد مسئله‌ای ابهام و سؤالی دارند می‌توانند از مسئولان دامپزشکی بپرسند و رفع شبهه شود، همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلفی سریعاً تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند تا نیروهای دامپزشکی در کوتاه‌ـرین زمان ممکن در محل حاضر شوند و در صورت اثبات تخلف به شدت با متخلفان برخورد کنند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی در رابطه با نحوه ارتباط مردم با این مجموعه هم گفت: مردم می‌توانند با شماره تلفن‌های 31512 و 20-36228114 تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.