۳۵ سال از شلیک نخستین گلوله های نیروهای رژیم بعث عراق به مرز پرگهر ایران می گذرد. در سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ خورشیدی در چنین روزی آرامش آسمان و زمین میهن با غرش توپ ها و تانک های دژخیم، شکست و تجاوز و جنگ تحمیلی هشت ساله آغاز شد.

دیدگاه ۹۵ فرمانده دفاع مقدس در مورد ۹۵ ماه جنگ تحمیلی

به گزارش قدس آنلاین  در برابر آن تجاوز اما نسلی تازه از ایرانیان از جای جای کشور از کردستان و کرمانشاه تا ایلام و خوزستان، از قصر شیرین و دهلران تا خرمشهر و آبادان، پشت خاکریزها رویید و جوانان ایران زمین حماسه ای آفریدند که تا دنیا دنیاست از خاطره ها فراموش نخواهد شد.
هشت سال جنگ از پی هم آمدند و فرزندان ایران، تمام ماه ها و فصل های آن سال ها را در لحظه های غریبی و انتظار، با دل هایی بی قرار و قلب هایی استوار، مشق عشق کردند تا امروز و فردا از مردان و زنان این آب و خاک به ویژه از رزمندگان و فرماندهان جنگ، به نیکی و نیکنامی یاد شود.
به مناسبت سالروز آغاز جنگ تحمیلی خبرنگاران ایرنا به سراغ مسوولان و فرماندهان دوران دفاع مقدس رفته اند و نظر و دیدگاه 95 تن از آنان را از مفهوم و معنای 95 ماه مقاومت دریافت کرده اند که پایین تر به گزیده ای از آن ها، اشاره شده است:

** امیر سرلشکر ستاد عطاء الله صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران: هفته دفاع مقدس بیانگر خاطره های به یاد ماندنی از حماسه ها و دلاوری های مردم و رزمندگان اسلام در حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی ایران است. مقاومت مردم طی هشت سال دفاع همه جانبه و تحمل سختی ها در مقابل هجوم دشمن متجاوز، موجب به زانو درآمدن دشمنان و نیز عزت و سرافرازی امت مسلمان و استحکام جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور و حصول خودباوری در عرصه دانش، پژوهش، فناوری و نیل به اهداف بلند در سازندگی ایران اسلامی شد.
** امیر دریادار حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران: هشت سال دفاع مقدس را جانانه و سرافرازانه پشت سرگذاشتیم و به عنوان یک گنجینه تمام نشدنی همواره از ارزش ها و افتخارات آن دفاع می کنیم. ملت بزرگ ایران به برکت هشت سال دفاع مقدس، امروز سرآمد و الگوی ملت های آزاده جهان است.
** امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص): دفاع مقدس مظهر عزت، شجاعت و اقتدار ملت شریف و بزرگ ایران است.
** امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی ارتش: دفاع مقدس باعث استحکام و جهش نظام جمهوری اسلامی ایران در یک شرایط خاص و ویژه شد، مشروعیت بین المللی به چهره نظام اسلامی داد و باعث ارتقای جایگاه و افزایش محبوبیت این نظام در بین آزادی خواهان جهان شد.
** امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش: دفاع مقدس یادآور ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی ملت نستوه و سرافراز ایران است؛ دفاعی همه جانبه و مستحکم که متکی به مردم بود. اگر حمایت و پشتیبانی ملت نبود، رزمندگان اسلام در این جنگ نابرابر به پیروزی های بزرگ دست نمی یافتند.
** امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش: دفاع مقدس فرصتی طلایی بود که خداوند سبحان برای اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان این نظام در جنگ هشت ساله به ما داد؛ دفاعی که میراث گران بهای ایران مقتدر امروز است.
** امیر سرتیپ دوم حسین ولیوند فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس): ایثارگری رزمندگان دلیر اسلام و ملت رشید ایران در دفاع مشروع از وطن و اعتقادات خود در هشت سال دفاع مقدس در حافظه تاریخ باقی خواهد ماند.
** سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس: دفاع مقدس کلید وحدت در کشور است؛ دفاع منسجم و هماهنگی که در دوره ی هشت ساله خود، تمامی اقوام، جناح ها، احزاب و مذاهب کشور در مقابل هجوم رژیم بعثی صدام به ایران اسلامی، در آن مشارکت، نقش و حضور داشتند.
** سردار دریادار پاسدار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع): اصل و اساس دفاع مقدس، انسان سازی، معنویت، عنایت و نصرت خدا بود بطوری که رزمندگان دلیر اسلام در پیروزی های به دست آمده در مقابل دشمن بعثی و متجاوز نور خدا را مشاهده کردند. دفاع مقدس ایران موجب تقویت روحیه استکبارستیزی در جهان شد.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دفاع مقدس الگویی الهام بخش برای نسل های امروز و فردای جامعه اسلامی است.
** سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح: هر ارزشی که ما اکنون از ارزش های دفاع مقدس داریم برگرفته از قرآن کریم است.
** سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران و مسوول اطلاعات عملیات ارتفاعات میمک و استان ایلام در دوره جنگ تحمیلی: مدیریت جهادی در دفاع مقدس تبلور یافت.
** سیدجواد قوام شهیدی دبیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور و رزمنده داوطلب توپخانه اصفهان در تپه های میمک در دوران جنگ تحمیلی: دفاع مقدس قطار آرمان های انقلاب اسلامی را بر ریل منطق خود به حرکت درآورد.
** علی اکبر پور فتح الله مدیرعامل سازمان انتقال خون و مسوول ستاد هلال احمر در سال های 1361 تا 1360 در دوران جنگ تحمیلی: دوران هشت سال دفاع مقدس زمان اوج جلوه های ایثار و فداکاری و نقطه عطف تاریخ فرهنگ رشادت مردم ایران بود.
** احمد شجاعی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور و مسوول بهداری سپاه پاسداران در دوران جنگ تحمیلی: دوران هشت سال دفاع مقدس زمان امتحان بود، ارزش هایی چون ایثار و فداکاری در روحیات مردم به وضوح قابل مشاهده بود، تکلیف درآن زمان نه درس بود، نه حقوق و مزایا، بلکه فقط دفاع از اسلام، کشور و انقلاب نوپا بود که در معرض تهدید دشمنان قرار داشت.
**محمد علی پورمختار، رییس کمیسیون اصل نود در مجلس و جانشین ستاد قرارگاه نجف در هشت سال دفاع مقدس: دفاع مقدس دوران افتخارساز و عزت آفرین برای ملت ایران است.
**ابراهیم آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و عضو شورای فرماندهی سپاه لرستان در هشت سال جنگ: هشت سال دفاع مقدس، سال های عشق به خدا در زیر سایه شوق انگیز فرماندهی نایب امام زمان (عج) بود.
**نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس و فرمانده گروهان خط شکن در هشت سال دفاع مقدس: رشادت های نوجوانان در آن سال ها باور نکردنی بود، آنان ترس و واهمه ای نداشتند، با این که سن کمی داشتند شجاعت بالایی داشتند و اکثر کسانی که به میادین می رفتند نوجوانان بودند.
**محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز و عضو هیات رییسه مجلس و رزمنده دوران جنگ تحمیلی در لشگر عاشورا: دفاع مقدس قطعه درخشانی از تاریخ ملت ماست که طی آن مردم، رزمندگان و فرماندهان ما توانستند کارنامه روشنی را در تاریخ ثبت کنند و در لحظات و مقاطع مختلف آن می توان اراده الهی را دید.
**اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران و فرمانده لشگر 27 محمد رسول الله در دوران دفاع مقدس: فی النفسه جنگ چیز خوبی نیست، ولی بدان دلیل که ملت ایران این جنگ را تبدیل به دفاع مقدس کرد، هشت ساله دفاع مقدس بسیار زیبا شد، هشت سال دفاع مقدس سختی های زیادی داشت، چرا که کار برای خدا بود و این باعث شده که رزمندگان آن سال ها امروز آنچنان برادرانه رفتار کنند که یادآور روزهای دفاع مقدس باشد و همدیگر را فراموش نکنند.
**محمد علی اسفنانی نماینده فریدن در مجلس، مسوول یکی از گروهان های گردان غواصی لشگر امام حسین(ع): هشت سال دفاع مقدس نماد عزتمندی جمهوری اسلامی بود.
**مهدی عیسی زاده نماینده میاندوآب و فرمانده تیپ های متعدد در هشت سال جنگ: هشت سال دفاع مقدس نعمتی بود که تمامی تفکرات را در یک جا جمع کرده بود، همه برای پیروزی تلاش می کردند، آنجا ریاست، پست و مقام حکمرانی نمی کرد، هر کس خاکی تر و خالص تر و صادق تر بود، برای رسیدن به قرب الهی نزدیک تر بود.
**منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در مجلس و فرمانده سپاه کرج: هشت سال دفاع مقدس اوج غرور انقلابی و اسلامی ماست و ما توانستیم در هشت سال دفاع مقدس در بالاترین مدار هویت اسلامی رفتار کنیم که در تاریخ مملکت ما بی نظیر است.
**محمدرضا محسنی ثانی نماینده مردم سبزوار و فرمانده سپاه سبزوار در دوران دفاع مقدس: آنچه اتفاق افتاد واقعا عده و عده کفر بود در مقابل ایمان و اعتقاد مردم مسلمان ایران. آن که توانست امواج نیروهای انسانی را در مقابل هجمه سنگین دشمنان به حرکت درآورد ، ولایت و امامت بود.
**عباسعلی منصوری نماینده مردم کاشان در مجلس و معاون قرارگاه عملیاتی شمال غرب ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس: دفاع مقدس ما برای همیشه تومار تهدیدات علیه ایران را برچید.
**محمداسماعیل سعیدی نماینده تبریز ، فرمانده توپخانه لشگر عاشورا و فرمانده سپاه جلفا، آذرشهر و مرند در دوران جنگ تحمیلی: هشت سال دفاع مقدس، سمبل استقامت، پایداری و مقاومت یک ملت در برابر زیاده طلبی نظام سلطه جهانی بود.
** محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و فرمانده سپاه یزد و چهارمحال و بختیاری در هشت سال دفاع مقدس: هشت سال دفاع مقدس نماد ایثار، مجاهدت و فداکاری ملت ایران در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی بود.
** غلامرضا یاوند عباسی مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران و از فرماندهان جنگ: دوران هشت سال دفاع مقدس جنگی بود که به رغم اینکه سرمایه های زیادی از کشور را نابود کرد اما به تعبیری، می شود نام گنج را بر آن گذاشت. این انتخاب بخاطر ثمراتی است که در پس هشت سال دوران دفاع مقدس به دست آوردیم.
*سردار سرتیپ دوم پاسدار سید مجید ایافت، مسوول اطلاعات و عملیات لشگر ویژه شهدا در دوران دفاع مقدس و جانشین قرارگاه ثامن الائمه (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شمال شرق کشور: دفاع مقدس سکوی وصول به حق از طرف یاران برگزیده خدا بود.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار محمود باقرزاده جانشین لشگر ویژه شهدای خراسان در دوران دفاع مقدس: جنگ تحمیلی جهاد بین کفر و معنویت بود.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار ماشاءالله آخوندی مسوول تخریب لشگرهای ویژه امام رضا (ع) و لشکر پنج نصر خراسان و جانشین فرمانده تیپ امام موسی کاظم (ع) لشکر پنج نصر در دوران جنگ : دفاع مقدس تک بین المللی نظام اسلامی علیه فرهنگ دنیا خواهی غرب و غرب گرایی است.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار عباس شاملو فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع) سپاه و فرمانده تیپ 18 جواد الائمه (ع) سپاه در دوران دفاع مقدس: دفاع مقدس صحنه دلاورمردی های جوانان غیرتمند ایران برای دفاع از ناموس، آزادگی و اسقلال و عزت ملت بود.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار اکبر نجاتی فرمانده تیپ الحدید و امام موسی کاظم (ع) لشکر پنج نصر خراسان در دوران دفاع مقدس و مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس: دفاع مقدس حماسه بی بدیل ایران در نبرد با استکبار و عامل عزت و افتخار ملت در سطح ملی و بین المللی است.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمان نجفی رییس ستاد لشگر 21 امام رضا (ع) خراسان در دفاع مقدس: دفاع مقدس نبرد ایمان و اعتقاد با سلطه و استکبار بود.
** سردار سرتیپ دوم پاسدار مرتضی عفتی سرخ آباد فرمانده تیپ های سلمان، ابوذر و مقداد لشکر پنج نصر خراسان در دفاع مقدس: دفاع مقدس دوران منحصر به فرد و طلایی در دفاع از عزت و شرف و میهن اسلامی در مقابل مستکبران است.
*محمد رضا چشمی معاون گردان عبدالله و جندالله لشکر پنج نصر خراسان در دوران دفاع مقدس: زندگی واقعی ما هشت سال دفاع مقدس بود.
* سرهنگ محمد پایمرد جانشین ستاد لشکر ویژه شهدا و رئیس ستاد تیپ 13 رعد سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس:
جنگ تحمیلی هشت ساله تصویر عینی و عملی دفاع از مکتب توحیدی و ارزش های اخلاقی بود.
* سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر: دوران طلایی دفاع مقدس ، اوج عزت ، ایثار و فداکاری رزمندگان مخلص و تبلور عینی جانفشانی ملت فهیم ایران است .
* محمد رضا بابایی جانباز و آزاده دفاع مقدس یزد: دوران دفاع مقدس از مهمترین مقاطع تاثیر گذار تاریخ انقلاب اسلامی است.
*ابراهیم رضوانی فرمانده گردان یا مهدی(عج ) در فاو و معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش: دفاع مقدس به ما درس خودباوری داد.
*سرهنگ حسن صنعتکاران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش: دفاع مقدس گنجینه عظیمی از رشاد تها ، حماسه ها و دفاع قهرمانانه ملتی است که الگوی آنها قیام عاشورا بود .
*سرهنگ حسین دهکی فرمانده انتظامی کیش : دفاع مقدس سند افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است .
*سرهنگ محسن رضایی فرمانده پایگاه پدافند هوایی کیش: وحدت و انسجام ملت در کنار نیروهای مسلح در سایه رهنمودهای بنیانگذار جمهوری اسلامی درسی فراموش نشدنی به متجاوزان داد.
*سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی: دفاع مقدس نماد مقاومت و استقامت ملت ایران است.
*سردار احمد سلیم آبادی فرمانده سابق سپاه روح الله و یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس: هفته دفاع مقدس نماد استکبار ستیزی ملت ایران است.
*امیر سرتیپ محمدرضا عزیز سلطانی فرمانده مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) اراک: دفاع مقدس یادآور ایمان و اعتقاد راسخ ملت ایران به آرمان ها و اهداف امام راحل است.
*پاسدار محمدرضا رضایی فرمانده سپاه ناحیه اراک: دفاع مقدس بیانگر عهد و پیمان ملت ایران به پیر و مراد خود است.
*تقی سبزآبادی جانباز 70 درصد اراکی: دفاع مقدس، عشق به میهن و ارادت به امام راحل است.
*سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی: دفاع مقدس نماد دین مداری و بزرگ منشی ملت ایران است.
* امیر سرتیپ دوم حسین چیت فروش همرزم شهید بابایی و خلبان اف 5: اگر دوران دفاع مقدس را به شاهنامه توصیف کنیم، سیمرغ و رستم آن نیروی هوایی خواهد بود.
* محمد کرمی راد فرمانده لشگر امیرالمومنین سپاه: دفاع مقدس برگرفته از باورهای ملت ایران اسلامی بود تا با خون خود درخت ایران اسلامی را تنومند کنند.
* امیر یوسف قربانی فرمانده پایگاه یکم هوانیروز و کهنه سرباز دفاع مقدس در کرمانشاه: دفاع مقدس عامل اصلی اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
* مرادعلی محمدی مدیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در کرمانشاه: رزمندگان بهترین دوران جوانی را در دفاع مقدس تجربه کردند.
* سردار کورش آسیابانی مسوول عملیات لشکر امیرالمومنین و جاشین تیپ انصار رسول (ص): دفاع مقدس چشمه جوشانی از فضیلت های ناب انسانی و قله رفیع رستگاری بود.
* سرهنگ پاسدار علی اکبرمرادی فرمانده گردان حنین از تیپ مسلم بن عقیل سابق و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس: دوران هشت سال دفاع مقدس آیینه تمام نمای عزت، ایستادگی و سرافرازی یک ملت است.
* علی رویین تن از یادگاران دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه تاکتیکی نجف 2 پادگان ابوذر و فرمانده قرارگاه تاکتیکی بعثت در شیخ صالح در دوران هشت سال دفاع مقدس: دوران طلایی هشت سال دفاع مقدس حیثیت، اقتدار ، وحدت و انسجام ملت ایران اسلامی بود.
* سید قاسم جاسمی از فرماندهان و یادگاران دوران دفاع مقدس و از فرماندهان عملیات والفجر10: دفاع مقدس حفظ ارزش های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی و تدوین کننده امنیت در 80 سال آینده است.
* سردار صارم طهماسبی فرمانده طرح و برنامه تیپ 11 حضرت امیر (ع) در دوران دفاع مقدس: جنگ تحمیلی معیار دقیق سنجش آدم ها بود، عده ای در این سنجش نمره قبولی گرفته و جمع دیگری مردود شدند.
* سرهنگ شیرزاد شیخی، فرمانده یگان آموزش تیپ 11 حضرت امیر (ع) در دوران دفاع مقدس: دوران جنگ تحمیلی یک دانشگاه بزرگ و تمام عیار بود که فارغ التحصیلان آن به کسوت شهادت رسیده و به مدارج آزادگی و جانبازی نائل آمدند.
* خسرو خدادادی،مسوول پشتیبانی گردان 505 محرم در دوران جنگ تحمیلی: ما در دوران هشت سال دفاع مقدس با اتکال به خدای سبحان و داشته های خویش ابهت 2 ابر قدرت غرب و شرق را در میدان عمل شکستیم.
* سرهنگ خیرالله چراغی ،فرمانده گردان های عملیاتی دفاع مقدس در لشگر 11 حضرت امیر (ع): هرچه نظام ما دارد از شهدای جنگ تحمیلی است و راه آنها را با قدرت ادامه خواهیم داد.
* سرهنگ عبدالصاحب طهماسبی فرمانده سپاه شهرستان مهران از سال 65 تا پایان جنگ تحمیلی: عزت و سربلندی ما در گرو دفاع مقدس و ارزش های والای جنگ تحمیلی است.
* سرهنگ حسین قادری فرمانده گردان از سال 65 تا 67 در محورهای عملیاتی مهران و کردستان: دفاع مقدس نمایش ایثار، از خود گذشتن، شجاعت و شهامت بود.
*سرهنگ حمید الماسی فرمانده گردان در مناطق مختلف جنوب، غرب و شمال غرب به مدت هفت سال: دفاع مقدس نعمتی که قدرش را ندانستیم و نمی دانیم.
*ناصر گیوه ای، مسوول تبلیغات گردان های رزمی زنجان در دوران دفاع مقدس: حماسه دفاع مقدس، دانشگاه بزرگ ایثار و فداکاری، رشادت و پایمردی، اخلاق و انسانیت و نمایشگاهی گویا از وحدت، همبستگی و انسجام ملی و مردمی بود.
*ابوالحسن احمدی، فرمانده گردان های سیدالشهدا(ع) و حضرت ولیعصر(عج) زنجان در دوران دفاع مقدس: در دوران دفاع مقدس، آنانی که نام هایشان در آسمان ایثار و فداکاری چون ستاره ای نورانی درخشیدن گرفت، مردانی بودند که چهره هایشان بیشتر از زبانشان حرف برای گفتن داشت.
*رسول وزیری فرمانده دسته و یگان های رزم لشگر هفت ولیعصر(عج)، فرمانده گردان در لشگر 31 عاشورا، فرمانده گروهان در لشگر 17 علی ابن ابیطالب و جانشین این گردان: دفاع مقدس اوج فداکاری، شهادت طلبی، آرمان گرایی و دفاع از ارزش های انقلاب و اسلام بود.
*مجتبی مهدیخانی مسوول امور جنگ در جهاد سازندگی: مردم ایران در دفاع مقدس با جان و دل در مقابل کل ابر قدرت ها ایستادند.
*ابوطالب بهمنی از فرماندهان گردان های لشگر 17 علی ابن ابیطالب و 31 عاشورا: دفاع مقدس، مقاومت و پایداری ایمانی یک ملت در مقابله با ظلم و تهاجم بود که منجر به ظهور لایه های معنوی اعتقادی و ایمانی ملت شد.
*سردار منصور عزتی فرمانده تیپ یک لشگر 31 عاشورا: هیچ جنگی مقدس نیست، اما دفاع مقدس به این دلیل مقدس شد که در آن مجموعه خوب و پاک حضور یافتند، از مجموعه پاکی دفاع شد و به نحوی از آرمان های انقلاب اسلامی دفاع کردند که در هیچ جنگی نمونه آن تجربه نشده بود.
*علیرضا زینالی مسوول آموزش یگان دریایی لشگر 31 عاشورا: دفاع مقدس نگین تاریخ ایران و قلب تاریخ پس از انقلاب اسلامی است که توانست معنای جدیدی به ایران و ایرانی و اسلام و مسلمانان ببخشد.
*علی اصغر محمودی فرمانده گروهان در گردان امام حسین(ع): دفاع مقدس ارزشی اسلامی بود که در آن دفاع برای همه واجب شده بود.
*امیر علی احمدی فرمانده گردان پیاده امام حسین(ع) لشگر علی ابن ابی طالب: در دفاع مقدس، با لطف و عنایت الهی و فرمان امام خمینی(ره) تمام ملت برای دفاع از ارزش های اسلامی متحد و یکپارچه پای کار آمدند و دشمن متهاجم را مجبور به عقب نشینی کردند.
* محمد رضا یزدیان عضو هیات علمی دانشکاه آزاد قم و از رزمندگان عملیات والفجر 8 و کربلای 1 در دوران دفاع مقدس: دفاع مقدس نماد پیروزی و دفاع مقتدرانه از آب، خاک، ناموس و دین در برابر کفار و زورگویان عالم بود.
* ناصر شریفی همرزم شهیدان زین الدین و جعفر حیدریان و مسوول سازماندهی لشکر 17 علی ابن ابیطالب قم بعد از عملیات فتح المبین : دفاع مقدس یعنی گذشت، ایثار و از خودگذشتگی و ایستادن پای آرمان های نظام تا آخرین قطره خون در سخت ترین شرایط و در یک کلام دفاع قهرمانانه ملت رشید ایران .
* سرهنگ غلامعلی شیخ جعفری، فرمانده آماده و پشتیبانی سپاه بیت المقدس کردستان : دوران دفاع مقدس معیاری بود برای سنجش و چینش مخلصین و رزمندگانی که توانستند، آبرومندانه وظیفه خود را به خوبی به انجام برسانند.
* سردار هادی طباطبایی فرمانده آماد و پشتیبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: دفاع مقدس واقعه ای است که ممکن است دیگر در تاریخ تکرار نشود.
* سرهنگ فریدون صفرقلی، فرمانده عملیات های غرب و مسوول پشتیبانی وقت سپاه بیت المقدس کردستان در دوران دفاع مقدس و فرمانده فعلی بسیج سپاه شهرستان دیواندره: دفاع مقدس دوره عشق بازی و فدایی شدن در راه ولایت ، دوره حنا گرفتن با خون و دیدار با لقای الهی بود.
*سردار حمزه فلاح، جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان: دفاع مقدس یک دانشگاه بزرگ برای انسانیت و به طول زمان برای تاریخ بود که تمام واژه های عشق بازی را تعریف عملی نمود.
* سرهنگ قاسم ثنایی فرمانده آماد و پشتیبانی دوران دفاع مقدس سپاه بیت المقدس کردستان : دفاع مقدس موج ظهور و عملی شدن اعتقادات در میدان رزم وجانفشانی بود.
* سرهنگ جعفر کاوه از فرماند هان دوران دفاع مقدس از شهرستان قروه: دوران دفاع مقدس یک حس معنوی است که قابل وصف نیست و تلاش رزمندگان برای شهادت و کسب رضای خدا بود.
* سردار مسعود خرم نیا، فرمانده انتظامی استان کردستان: دفاع مقدس یک منظومه فراگیر از همه خوبی ها و همه باورها بود که در آن دوران توانستیم خلاقیت ها، استعدادها، ایثارها و سلحشوری ها را به رخ دنیا بکشیم.
*امیر گرشاسب ابوالحسنی، فرمانده تیپ 228 شهید سرلشکر ابراهیم ثابت ارتش در کردستان: هشت سال دفاع مقدس
تاثیری قاطع بر سرنوشت حال و آینده کشور ما و همچنین انقلاب اسلامی داشته و خواهد داشت.
*سردار علی اکبر پاشا مسوول اطلاعات و عملیات تیپ دو لشگر ویژه 25 کربلا : دفاع مقدس باند فرودگاهی بود که عامل پرواز عاشقان الله به دیار معبودشان بود.
* سید قاسم هاشمی رزمنده بسیجی و فرمانده از لشگر ویژه 25 کربلا در حال حاضر معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران : دفاع مقدس اوج دارایی ما در نداری ملت بود.
* علی دماوندی مسوول بهداری لشگر ویژه 25 کربلا در حال حاضر مسوول ایثار گران سپاه کربلای مازندران : دفاع مقدس یعنی ادای راه سیدالشهدا.
*سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور در دوران دفاع مقدس فرمانده تیپ محوری لشکر 19 فجر، معاون عملیاتی لشکر 19 فجر و جانشین تیپ حضرت احمدبن موسی(ع) : دفاع مقدس تبلور دین باوری در ایستادگی یک ملت و عروج انسان از فرش به عرش بوده است.
*امیر سرتیپ حسین محمدی که هم اینک فرماندهی ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد را بر عهده دارد: دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع تاریخی و افتخار آفرین ملت شهید پرور ایران است.
*سردار سرتیپ دوم مجتبی مینایی فرد که هم اینک رئیس کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس است : دفاع مقدس دفاع قهرمانانه مردم ایران بود که برای همیشه تاریخ ماندگار ماند.
*سردار خداداد ابراهیمی در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان تخریب لشکر 19 فجر و جانشین اطلاعات لشکر 19 فجر : دوران دفاع مقدس یادآور امنیت پایدار مردمی در کشور ما است.
*سردار احمد عبدالله زاده در دوران هشت ساله جنگ فرمانده تیپ مستقل احمدبن موسی(ع) و امام حسن(ع) لشکر 19 فجر استان فارس : دفاع مقدس ما دفاع تمام قد مردم ایران در مقابل هجوم بیگانگان بود .
*سرهنگ ابراهیم عزیزی در هشت سال جنگ تحمیلی فرمانده تیپ تخریب حضرت احمدبن موسی(ع) بود: دفاع مقدس نماد اراده، ایستادگی، پایمردی و نقطه عطف پایداری ملت رشید ایران اسلامی است.
*سردار ابوالفضل گزنی در دوران دفاع مقدس فرمانده گردان جوادالائمه و مسئول عملیات لشکر 19 فجر استان فارس را بر عهده داشته و هم اینک جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس است: دفاع مقدس حماسه بزرگ مردمی و نماد ایثار، فداکاری و مقاومت مردم ایران است.
*حجت الاسلام محمد حاجی زاده از سرداران دوران دفاع مقدس که هم اینک مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر استان فارس است: دفاع مقدس دفاع جانانه،مبارک و مقدسی بود که در مقابل همه هجمه های علیه اسلام و انقلاب به جهانیان نشان داده شد.
*سرهنگ قادر شفیعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس نیز که هم اینک معاون روابط عمومی وتبلیغات سپاه فجر استان فارس است: در هشت سال دفاع مقدس مفاهیمی چون ایثار، شهادت طلبی، خداباوری، شجاعت و پایداری نمود عینی و حقیقی پیدا کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرهنگ پاسذارمحمدعلی سادینی IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    ازفرماندهان دوران دفاع مفدس لشگرویژه 25 کربلاعملیاتکربلا4 جبهه وجنگ مکتب خانه خودشناسی وسالن امتحان نهایی خدابود که