قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کلاس‌های درس، سنگرهای دفاع از انقلاب هستند، گفت: امروز حفظ این سنگرها وظیفه‌ای بر دوش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

کلاس‌های درس، سنگرهای دفاع از انقلاب هستند

به گزار‌ش قدس آنلان از تبریز، اسماعیل جبارزاده در جمع دانش‌آموزان تبریز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی وارد مرحله جدیدی در سیر تاریخی خود شده است، اظهار داشت: در این مرحله رویارویی ما با دشمنان در جبهه جنگ نظامی نیست و جنگ در عرصه‌های دیگری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز هر کلاس درس و هر مدرسه‌ای یک خاکریز برای حفظ و پیشبرد اهداف انقلاب است، گفت: جنگ با دشمن در عرصه‌های مختلف علمی، اقتصادی و فرهنگی باید در سنگرهای تعلیم و تربیت ادامه یابد.

استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: تمام کسانی که حامی ایران اسلامی و دوستدار نظام و انقلاب هستند باید با تلاش بیشتر در عرصه علم و پژوهش برای ساختن ایرانی آباد و آزاد کوشش کنند.

وی افزود: پیشرفت‌های علمی کشور بود که دشمنان را ناچار به تفاهم و مذاکره و پذیرفتن حق ملت ایران کرد و اگر زمانی شهدا با نثار خون خود حافظ انقلاب بودند امروز سنگرهای شهدا در مدارس و دانشگاه‌هاست و حفظ این سنگرها وظیفه‌ای بر دوش دانش‌آموزان و دانشجویان است.

جبارزاده همچنین در ابتدای سخنان خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به همه دانش‌آموزان، معلمان و فرهنگیان استان، خاطرنشان کرد: مجموع مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان در طول ماه‌های گذشته تلاش قابل تقدیری انجام دادند تا مدارس استان آماده پذیرایی از دانش‌آموزان شود.

وی افزود: نتیجه این تلاش‌ها به صورت عملی این است که امروز هیچ فرد لازم‌التعلیمی در استان خارج از مجموعه آموزش و پرورش نیست و حتی روستاهایی داریم که با داشتن تنها یک دانش‌آموز از خدمات آموزش و پرورش بهره‌مند هستند.

جبارزاده از تلاش‌های فرهنگیان و مدیران آموزش و پرورش در ارتقای جایگاه آموزش و پرورش استان در بین استان‌های کشور قدردانی کرد و گفت: کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های مختلف حاصل این تلاش‌ها بوده است.

وی با اشاره به کمک‌های چشمگیر خیران مدرسه‌ساز استان در امر ساخت فضاهای آموزشی، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات بودجه‌ای آموزش و پرورش، خیران با ورود جدی در این حوزه بخشی از کسری بودجه را تامین کردند و در سایه مشارکت خیران امروز آذربایجان شرقی یکی از استان‌های برتر در امر مدرسه‌سازی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.