مدیرکل دامپزشکی گلستان گفت: ارایه خدمات کشتارگاه های دام این استان در روز عید قربان (پنجشنبه) به صورت رایگان است.

خدمات کشتارگاه های دام گلستان در روز عید قربان رایگان است


 محمودرضا وفایی شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرگزاری خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: کشتارگاه های دام استان از ساعت 6 صبح تا 13 روز عید قربان دایر و به خیران برای ذبح دام، خدمات رایگان ارایه می دهند.
وی گفت: در کشتارگاه های دام استان برای ذبح قربانی دکتر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی مستقر بوده تا سلامت دام قبل و بعد از کشتار کنترل شود.
وفایی افزود: در استان گلستان 12 کشتارگاه صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی فعال برای ذبح دام وجود دارد.
دامپزشکی گلستان امسال برای ارایه خدمات به خیران به منظور تهیه دام قربانی درمجموع 48 پایگاه ثابت و سیار در 14 شهرستان استان واز دو روز قبل عید قربان فعال کرده است.
هم استانی ها برای دریافت اطلاعات یا راهنمایی ذبح دام ویژه عید قربان می توانند ازطریق شماره تلفن 32430647، سامانه ارتباطی 1512 و شماره پیامک 10001512 تماس برقرار کنند.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت از اقوام مختلف ایرانی از جمله ترکمن است، برگزاری آیین عید قربان نزد ترکمن ها از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
ترکمن های ساکن در گلستان چند روز مانده به عید قربان نسبت به تهیه دام نذری، پوشاک نو برای اعضای خانواده و شیرینی اقدام می کنند که جنب و جوش آن ها در بازارها و میدان های داد و ستد دام، دیدنی است.
دوم مهر امسال مصادف با 10 ذی الحجه، عید قربان است.
از سوی دیگر مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: 60 پایگاه ثابت و سیار برای جمع آوری نذورات مردم این استان در روز عید قربان دایر شده است.
ابراهیم باغبانی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خیرین استان می توانند گوشت نذری یا دام نذری خود را در اختیار این نهاد قرار داده تا میان خانوارهای زیرپوشش توزیع شود.
وی گفت: امسال مردم گلستان می توانند پوست دام نذری خود را نیز به پایگاه های ثابت و سیار این نهاد در شهرستان های استان تحویل دهند تا با فروش آن گوشت تهیه و در اختیار خانواده های تحت حمایت این نهاد قرار گیرد.
سال قبل خیرین گلستانی گوشت قربانی به ارزش حدود 25 میلیارد ریال در اختیار این نهاد قرار دادند تا میان خانوارهای تحت پوشش توزیع کند.
در استان گلستان 110 هزار نفر تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.
همچنین طبق آماری که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) منتشر کرده، خیران گلستان، فارس و سیستان و بلوچستان جزو استان های برتر در اهدای گوشت نذری در روز عید قربان به خانواده های نیازمند هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.