دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به تمایل و اعلام آمادگی شرکت های روسی فعال در صنایع دریایی برای همکاری با ایران، گفت: در مذاکرات انجام شده، زمینه های کار مشترک بویژه در صنعت کشتی سازی برای تدوین برنامه نهایی بررسی شد.

مقام مسئول: ایران و روسیه در صنایع دریایی همکاری می کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدسعید سیف» که برای بازدید از نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی روسیه و مذاکرات با مقامات روسی در مسکو حضور دارد، افزود: موضوعات بسیاری برای همکاری های دو کشور در حوزه دریایی بویژه کشتی سازی، صنایع ساحلی و فراساحلی و تجهیزات سکوهای نفتی وجود دارد که در جریان مذاکرات شرکت کنندگان ایرانی در نمایشگاه صنایع دریایی در سن پترزبورگ و مذاکرات هیات ایرانی با طرف های روسی بررسی شد.
وی افزود: در مذاکرات صورت گرفته مشخص شد که شرکت های روسی تمایل زیادی به همکاری با ایران در تمامی بخش های صنایع دریایی دارند و علاقه مندند هرچه زودتر موضوعات مناسب کار مشترک تعریف و درباره آن توافق شود.
سیف ادامه داد: موضوعات پشتیبانی و همکاری های فنی، آموزش و تحقیقات دریایی و صنایع ساحلی و فراساحلی بین ایران و روسیه می تواند تکمیل کننده و سرعت بخش برنامه جمهوری اسلامی برای تکمیل شدن روند خودکفایی در صنعت بسیار مهم و راهبردی دریایی باشد.
رییس انجمن صنایع دریایی ایران گفت: روسیه به عنوان یکی از اصلی ترین کشورهای صاحب فناوری و دانش کشتی سازی سبک و سنگین از قایق های تفریحی تا کشتی های غول پیکر باری و نفتکش و همچنین نزدیکی جغرافیایی و مرزهای مشترک، می تواند شریک خوبی برای ایران در این حوزه باشد و طرف های روسی هم تمایل جدی خود را در این زمینه اعلام کرده اند.
سیف اظهار کرد: نیازهای ایران برای همکاری با روسیه و شرکت های دیگر علاقه مند در این زمینه تعریف و بازشناسی شده است که می تواند دربرگیرنده بخش های مختلف از کشتی سازی بویژه نفتکش ها تا تامین مالی طرح ها باشد. 
نمایشگاه بین المللی دوسالانه صنایع دریایی روسیه که فردا (جمعه) به کار خود پایان می دهد، از بزرگترین نمایشگاه های این صنعت در جهان است که با حضور صدها شرکت از کشورهای مختلف جهان از جمله 15 شرکت از ایران تشکیل شده است.
شرکت کنندگان ایرانی افزون بر ارایه دستاوردهای خود در این نمایشگاه، نیازهای توسعه ای این صنایع را در مذاکرات با نمایندگان و مدیران شرکت های های خارجی علاقه مند به همکاری با ایران مطرح می کنند و نشست های متعدد توجیهی نیز در این زمینه برگزار شده است.
در این نمایشگاه از قایق های تفریحی تا کشتی های نفتکش، سکوهای دریایی، تاسیسات دریایی نفتی و گازی و همچنین فناوری مدیریت استخراج نفت از دریا ارائه شده است.
هیات ایرانی همچنین در این سفر با مقام های ارشد اتحادیه کشتی سازی روسیه به عنوان یکی از پنج اتحادیه بزرگ کشتی سازی جهان برای همکاری با ایران و سرمایه گذاری مشترک در برنامه های سفر هیات ایرانی به روسیه مذاکره کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.