آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که ایرانیان در سال ۱۳۹۳، حدود ۲۰۲ هزار تومان از هزینه‌های سالانه خود را صرف خرید خشکبار کرده‌اند.

رشد هزینه آجیل‌خوری خانوار ایرانی در ۱۰ سال/ ایرانیان سالانه چقدر هزینه صرف خشکبار خود می‌کنند؟

 اقتصادنیوز نوشت:

بنا بر آمار بانک مرکزی در زمینه «بررسی بودجه خانوار در مناطق شهری ایران»، هر خانوار ایرانی در سال 1393، حدود 202 هزار و 682 تومان هزینه صرف مصرف آجیل و خشکبار خود کرده است. سهم آجیل و خشکبار در کل هزینه خانوار ایرانی در سال 1393 معادل با 0.6 درصد بوده است.

همچنین بنا بر همین آمار، هر خانوار ایرانی، در سال 1392 معادل 168 هزار و 610 تومان از درآمد سالانه خود را صرف خریدن خشکبار کرده که این میزان نیز معادل 0.6 درصد از هزینه خانوار بود.

در سال 1391 نیز ایرانیان 0.6 درصد از هزینه‌های سالانه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کردند. پیش از آن، در سال 1391 هر خانوار ایرانی 134 هزار و 165 تومان از هزینه سالانه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کرد.

همچنین در سال 1390 نیز ایرانیان 0.6 درصد از هزینه خانوار خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده‌اند که این میزان معادل 111 هزار و 238 تومان از هزینه‌های سالانه خانوار ایرانی بود.

قبل از آن نیز در سال 1389 ایرانیان 84 هزار و 490 تومان از درآمد سالانه خود را صرف خرید خشکبار کردند که این میزان معادل 0.6 درصد از هزینه سالانه خانوار بود.

در سال 1388 ولی میزانی که هر خانواده ایرانی از درآمد سالانه خود صرف خرید آجیل و خشکبار می‌کرد معادل 0.5 درصد بود. این میزان معادل 68 هزار و 378 تومان بوده است.

همچنین در سال 1387 هر خانوار ایرانی به طور میانگین سالانه 62 هزار و 186 تومان از درآمد خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده که این میزان 0.5 درصد از هزینه خانوار بود.

خانوار ایرانی در سال 1386 در حدود 54 هزار و 628 تومان از هزینه‌های سالانه خود را صرف آجیل و خشکبار کرد که این میزان معادل 0.6 درصد از کل هزینه‌های خانوار است.

اما خانوار ایرانی در سال 1385 فقط 0.5 درصد از هزینه‌های سال خود را صرف آجیل و خشکبار کرده بود که این میزان معادل 41 هزار و 48 تومان از هزینه‌های سالانه خانوار ایرانی در آن زمان بود.

در سال 1384نیز ایرانیان فقط در حدود 0.5 درصد از هزینه‌های خود را صرف خرید آجیل و خشکبار کرده‌ بودند که این میزان معادل 36 هزار و 930 تومان بود.

این آمارها نشان می‌دهد که سهم مصرف خشکبار و آجیل از هزینه خانوار در 10 سال (84-93)، فقط یک درصد افزایش یافته است. ولی هزینه‌ای که برای خشکبار صرف می‌کنند معادل 161 هزار تومان افزایش یافته است. به این ترتیب هزینه‌ای که هر خانواده ایرانی سالانه از درآمد خود صرف آجیل و خشکبار می‌کند، حدود 5.5 برابر شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.