رئیس کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر قصد داریم برای تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده جوانان و در جهت تحقق اصول مرتبط با ازدواج و خانواده در قانون اساسی اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی کنیم، این توانمندسازی باید جامع و همه جانبه باشد و هم ابعاد اقتصادی و معیشتی و هم ابعاد اجتماعی و فرهنگی را همزمان مد نظر قرار دهد.

توانمندسازی جوانان برای ازدواج باید همه جانبه باشد

به گزارش قدس آنلاین ،جعفر سطوتی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: توانمندسازی جوانان در تمامی عرصه‌ها و ابعاد یک نیاز روزافزون است که ضرورت امروز و تدبیر برای آینده به شمار می‌آید البته توانمندسازی مراتبی دارد که از آغاز دوره جوانی (15 سالگی) تا پایان دوره جوانی (29 سالگی) باید استمرار داشته و در عین تکثر در یک امتداد باشد؛ یعنی معطوف به توسعه انسانی پایدار در کشور باشد.

رئیس کمیته جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یکی از موضوعات فراروی جوانان در جامعه ما ازدواج است، گفت: ازدواج در سال‌های اخیر با پدیده‌هایی همچون افزایش نسبت طلاق به ازدواج در مقایسه با سنوات گذشته و افزایش سن ازدواج مردان و زنان روبه‌رو بوده و به عبارتی تأخیر در ازدواج به یک موضوع چالشی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: کمرنگ شدن نقش خانواده در آموزش مهارت‌های زندگی، کاهش توان و قدرت اقتصادی خانواده‌ها بویژه نسل جوان، ضعف در نظام رفاه و تأمین اجتماعی و به طور کلی تغییرات در سبک زندگی ناشی از جهانی شدن فرهنگ و اقتصاد موجب بروز مسائل جدی در تشکیل و حفظ خانواده شده است.

سطوتی در پایان تاکید کرد: مسلم است که توانمندسازی جوانان باید معطوف به تشکیل و تحکیم خانواده نیز باشد و حکومت موظف است در این مهم نقش محوری داشته باشد. قداست خانواده و نقش آن به عنوان واحد بنیادین شکل دهنده یک جامعه مورد توجه تمامی جوامع بوده است. اگر مروری اجمالی بر قوانین اساسی دیگر کشورها صورت گیرد متوجه می‌شویم که اکثر آنها صرف نظر از نوع نظام حقوقی و نظام اجتماعی خود به موضوع تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده توجه کامل کرده و تمام ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در نظر گرفته‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.