رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: از اول مهر هزینه‌ دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی را که در مدارس خاص‌مان هستند و مشکلات درمانی دارند، پرداخت می‌کنیم.

پرداخت هزینه دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنایی/ اهدای تبلت به دانش‌آموزان نیمه بینا
 

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس،در خصوص برنامه‌های این سازمان در سال تحصیلی جدید گفت: طرح حمایت از دانش‌آموزان را در نظر داریم که خدماتی مانند عینک، سمعک، واکر یا ویلچر و برای دانش‌آموزان نیمه‌بینا تبلت را از اول مهر اجرا می‌کنیم.

قدمی افزود: برای اینکه کتاب‌های درسی را برای دانش‌آموزان نیمه بینا درشت‌خط کنیم، اطلاعات را بر روی تبلت ریخته‌ایم و تبلت را در اختیار دانش‌آموزان گذاشتیم‌ که در این خصوص 500 دستگاه تحویل داده‌ایم؛البته هزینه سنگینی به همراه داشت، اما ارزش دارد و تبلت می‌تواند 12 سال همراه دانش‌آموزان باشد، البته خانواده‌ها باید بدانند فقط یک‌بار به‌صورت رایگان تبلت در اختیار‌شان قرار می‌دهیم.

وی یادآور شد: اعتقاد داریم تا آنجا که می‌توانیم باید دانش‌آموزان استثنایی درکنار دانش‌آموزان عادی قرار گیرند، مگر اینکه معلولیت‌های شدید وجود داشته باشد که باید در مدارس استنثائی قرار گیرند.

قدمی با اشاره به فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی دانش‌آموزان استثنائی گفت: این فعالیت‌ها را در طول تابستان انجام می‌دهیم و بالغ بر 1.5 میلیارد تومان به دانش‌آموزان استثنائی اختصاص داده شده است تا در گروه‌های مختلف ورزشی شرکت کنند که برای اولین بار معلمان آنها را نیز شامل شده و به‌صورت کشوری مسابقاتی را برگزار کرده و از بین آنها افراد مستعد را به کمیته پارالمپیک معرفی می‌کنیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی یادآور شد: محور بعدی برنامه‌ها توسعه مدارس اوتیسم است،به‌دلیل اینکه ابزار تشخیص ما دقیق‌تر شده است، دانش‌آموزان اوتیسم را بهتر شناسایی می‌کنیم، مشکلی در برنامه‌ریزی در این حوزه بود و دانشگاه در خصوص اوتیسم حرف‌های کاربردی کمتری داشته و بیش‌تر در بخش تشخیص عمل می‌کردند.

وی اضافه کرد: محتوایی را آماده می‌کنیم که در آن راهنمای معلم و دانش‌آموز و ابزارهای تشخیصی در آن وجود دارد و به دنبال این هستیم برای هر استان یک مدرس تربیت کنیم و بتوانیم این اطلاعات را منتقل کنیم و در هر استان مدارس اوتیسم را توسعه دهیم تا دانش‌آموزان اوتیسم مدرسه مستقل داشته باشند.

قدمی با اشاره به سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنائی تصریح کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با همکاری اداره کل استان‌ها در مناطق محروم ایاب و ذهاب 100 درصد رایگان است و در مناطق نیمه‌ محروم بین 60 تا 70 درصد هزینه را ما و 30 درصد را خانواده‌ها پرداخت کنند تا این کار باعث افزایش جاذبه مدارس استثنایی شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنائی خاطرنشان کرد: از اول مهر هزینه‌ دارویی و درمانی دانش‌آموزان استثنائی را که در مدارس خاص‌مان هستند و مشکلات درمانی دارند پرداخت می‌کنیم؛ لیست‌شان را نیز تهیه کردیم تا با هماهنگی بیمارستان‌هایی که در خود استان است، کار درمان را انجام بدهیم و اعتبار آن را نیز گرفته‌ایم و با این کار یک گام بلند برای حمایت خانواده‌ها برمی‌داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.