رییس سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آخرین اعلام مسوولان عربستان سعودی تعداد جانباختگان حادثه منا حدود دو هزار نفر است.

افزایش آمار جانباختگان حادثه منا به ۲۰۰۰ نفر
 

 به گزارش ایرنا، سعید اوحدی با اعلام آخرین اقدامات انجام شده برای رسیدگی به وضعیت زائران آسیب دیده در حادثه منا افزود: 15 نفر از مجروحان ایرانی که در بیمارستان های مکه بستری بودند، شناسایی شدند.
وی ادامه داد: بی تدبیری، بی مسوولیتی و سوء مدیریت عربستان عامل وقوع حادثه منا بود و دولت ایران حقوق زائران ایران را از عربستان مطالبه می کند.
رییس سازمان حج و زیارت اضافه کرد: ارتش عربستان از بعد از ظهر پنجشنبه همه دسترسی ها را به مراکز درمانی قطع کرد اما صبح امروز 25 نفر از مجروحان ایرانی که در بیمارستان بستری بودند، تماس گرفتند و شناسایی شدند که 15 نفر آن ها اکنون در بیمارستان های مکه هستند.
اوحدی در گفت و گویی تلویزیونی اظهار داشت: از صبح جمعه چهار کمیته برای بررسی میدانی آخرین وضعیت زائران ایرانی فعال شده اند و با توجه به اینکه هنوز تعدادی از زائران ایرانی مفقود هستند کار جست و جو را ادامه می دهند؛ البته با توجه به اینکه تعداد زیادی موبایل در زیر دست و پای زائران در حادثه منا از بین رفته است، ممکن است برخی مفقودان زنده باشند و امکان دسترسی به آنان نباشد.
وی خاطرنشان کرد: دو فروند هواپیما از هواپیمایی ماهان و هما برای انتقال اجساد قربانیان حادثه دلخراش منا آماده هستند و با طی تشریفات قانونی از روز دوشنبه یا سه شنبه اجساد درگذشتگان همراه با بستگان آنان به کشور منتقل می شوند.
رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: مسوولان حاضر در مراسم حج با بستگان درگذشتگان که در کاروان ها هستند، صحبت کردند و پیام رهبر معظم انقلاب را برایشان قرائت کردند که موجب التیام آنان شد.
اوحدی گفت: علاوه بر اعلام سه روز عزای عمومی در کشور در صحرای منا نیز بین حجاج سه روز عزای عمومی اعلام شده است.
به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه (همزمان با عید قربان) به علت ازدحام جمعیت ناشی از بسته بودن یکی راه های حرکت زائران به سمت مراسم رمی جمرات در صحرای منا، عده زیادی در زیر دست و پای جمعیت آسیب دیدند.
بر اثر این حادثه حدود دو هزار نفر از بین رفتند که حدود 131 نفرشان ایرانی بودند.
85 ایرانی نیز در این حادثه مصدوم شدند که 55 نفر آنها در بیمارستان ایرانی در عربستان و 30 نفر در بیمارستانهای عربستان بستری هستند که 15 نفر از آن ها در بیمارستان های مکه هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.