مشخص است که این حادثه به دلیل بی‌کفایتی مدیریتی است، در اربعین سال گذشته ۲۰ میلیون نفر با کمترین امکانات در کربلا حضور داشتند و هر سال حرم مطهر امام رضا(ع) در مقاطعی پذیرای پنج میلیون نفر است که با مدیریت صحیح مراسم ها به پایان می رسد.

مدیریت پیاده‌روی اربعین و حرم امام رضا(ع) بهتر از حج تمتع است / هم عهدی مردم تهران با ۲۳ هزار شهید

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به استقبال از طرح‌های هفته دفاع مقدس از شهروندان قدردانی کرد و گفت: همه وظیفه داریم یاد شهیدان را گرامی داریم چرا که شهیدان متعلق به همه مردمند.

به گزارش فردا، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فاجعه منا و کشته و مجروح شدن حاجیان تصریح کرد: مشخص است که این حادثه به دلیل بی‌کفایتی مدیریتی است، در اربعین سال گذشته ۲۰ میلیون نفر با کمترین امکانات در کربلا حضور داشتند و هر سال حرم مطهر امام رضا(ع) در مقاطعی پذیرای پنج میلیون نفر است که با مدیریت صحیح مراسم ها به پایان می رسد؛ این فاجعه را به مقام معظم رهبری و مردم تسلیت می‌گویم.

وی در توضیح برنامه‌های هفته دفاع مقدس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: یکی از نگرانی‌های جدی والدین شهیدان این است که به دلیل کهن سالی نمی توانند به قبر شهیدشان سربزنند و یا بسیاری از والدین شهدا از دنیا رفته‌اند و امروز این مهم برعهده ماست تا این وظیفه را انجام دهیم.

صلاحی افزود: امسال طرح هم عهدی با شهدا به همین منظور اجرا شد و در آن برای هر ۲۳ هزار شهید شهر تهران پلاکی با مشخصات آن‌ها تهیه شد و در ۳۴ فرهنگسرا و ده‌ها نقطه پر رفت و آمد تهران مانند نماز جمعه غرفه‌های هم عهدی با شهدا برپا شد؛ در این غرفه‌ها شهروندان به صورت اتفاقی یک پلاک را انتخاب می‌کنند و هم عهد آن شهید می‌شوند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به استقبال گسترده شهروندان از این طرح تصریح کرد: وقتی فردی با شهیدی هم عهد می‌شود ارتباط عاطفی با آن شهید پیدا می‌کند با او انس می‌گیرد خانواده شهید اورا دعا می‌کند و در این کار اتفاق‌های فرهنگی بسیاری شکل می‌گیرد.

صلاحی «ضیافت ستارگان» را دیگر ویژه برنامه سازمان فرهنگی هنری اعلام کرد و گفت: اسم کوچه‌های این شهر به نام شهداست و در این طرح اهالی کوچه به کمک مسجد محل جمع می‌شوند پس از آشنایی با خانواده آن شهید به یاد آن شهید جشنی می‌گیرند و وصیت نامه آن شهید را می‌خوانند.

وی با بیان اینکه استقبال از طرح‌های دفاع مقدس فوق تصور بود از شهروندان تهرانی قدردانی کرد و گفت: در هفته دفاع مقدس همه مردم نباید شهیدان را تنها بگذارند چراکه شهیدان متعلق به همه است و همه وظیفه داریم که یاد شهیدان را گرامی بداریم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.