گروه اقتصادی - هرمزی: درست یا نادرست به دنبال بروز روزنه‌هایی از احتمال موفقیت کمپین تحریم خودرو، نمایندگان مجلس با طرح جدیدی به کمک خودروسازان آمدند.

 کمپین مجلسی‌ها  برای تحریم واردات خودرو!

 گویا برخی ازنمایندگان مجلس درتلاشند در حمایت از خودروسازان به بهانه حمایت از تولید ملی  توقف واردات خودروهای خارجی را دنبال کنند و بیش از گذشته فضای بازار خودرو را به سمت انحصار سوق دهند. این رویکرد درحالی است که انتظار می رفت درطرح پیشنهادی  درکنار حمایت از تولید خودروهای داخلی مهلتی برای افزایش کیفیت و نرخ تعدیل آن هم لحاظ شود.

همچنین شایسته بود نمایندگان مجلس این طرح را به صورت فراگیر در حمایت از تمام بخشهای تولیدی  و صنعتی که هم اکنون  با بحران فروش کالا روبه رو هستند دنبال می کردند. صنعتگرانی که کم و بیش طی دوسال گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و همچنین انتظار برای کاهش بیشتر قیمتها با پایین ترین ظرفیت تولید مشغول کارند ومیلیاردها تومان از سرمایه هایشان در سردخانه ها یا انبارها فریزشده است .

دراین باره شماری از نمایندگان با تدوین طرح حمایت از تولید ملی و کارگران خودروسازی و حمایت از مصرف کنندگان خودروی داخلی خواهان تقویت تولید ملی در کنار حفظ و صیانت از حقوق مصرف کننده شدند.

آن گونه که خانه ملت گزارش داده است  نادر قاضی پور- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس- از تدوین طرح دو فوریتی برای توقف واردات خودرو خبر داد و گفت: هم‌اکنون در حال جمع‌آوری امضا برای ارایه طرح مذکور به هیأت رئیسه مجلس هستیم.

وی ، ادامه داد:‌متأسفانه هجمه اخیر در رسانه‌ها به صنعت خودروسازی کشور، پیامدهای بسیاری را به‌دنبال دارد که بیکاری 80 هزار نفر از مهمترین پیامدهای رکود در تولید خودرو و صنعت خودروسازی کشور است.

وی در جدیدترین اظهاراتش ، با بیان اینکه این طرح هم اکنون بیش از 23 امضا دارد، افزود:‌به طور حتم در روزهای آینده امضاها بیشتر خواهد شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه خودروی ملی باید کیفیت لازم برای ایجاد انگیزه خرید در مصرف کننده را ایجاد کند، افزود: با تصویب طرح مذکور شرایط لازم برای حمایت از تولید خودروی باکیفیت مدنظر قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    15 0
    اینها نمایندگان ملت نیستند همیشه بر خلاف ملت بودهاند
  • arshia IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    13 0
    اره دیگه کی بهتر از مجلس میتونه مقابل مردم واسته
  • پوریاملکی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    7 0
    بااین کارازجیب مردم به کارخانه هامیدن عجب طرحی اشکال نداره کیفیت وببرن بالا بعدهم قیمت هامثل سال89 بشن مشکلی نیس یکم بفکرمردم باشین نه خودروسازها آقایان نماینده ها
  • محمد IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    10 0
    خیلی طرح ابلهانه ای هست. و به نظر میرسه هیچ فکر وکار کارشناسی پشتش نیست. اگر کمی بررسی میکردند که در سالیان دراز انحصار و طرفداری احمقانه از خودروسازان چه بر سر مردم و تولید داخل آورده این طرح را نمیدادن. البته ممکنه پای رانت هم در میون باشه و اشخاصی از این جریان سود ببرن.انشالا که نماینده های مردم. اینطور نباشن.
  • داش غلام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    11 0
    شما نماینده ملت نیستی نماینده دولت وپولدار هستی حتما از سهام خودت در خودروسازها حمایت میکنی .بخاطر هشتاد هزارنفر که شما میگید وما قبول نداریم هفتاد میلیون ایرانی رو زیر بیرق ظلم میکشانی .شما افراطیان کی دست از سر مردم برمیدارید
  • مهدی IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    11 0
    بازور نمیشه مردم رو وادار کرد این آشغالهای ساخت داخل رو بخرن مگه مردم جون ومالشون رو ازسر راه آورن گور بابای تولید ملی..اگه مجلس به فکر مردم نباشه که تعطیلش کنن برن خونه مجلس وظیفش حمایت از حقوق مردمه....معلوم نی چه قولهایی بهشون دادن که آقایون اینجوری وادادن
  • غلامرضا IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    11 0
    دفاع از قاتلان مردم که 3سال است خودرو رااز 7میلیون به بیست میلیون وگرانفروشی کردن متاسفیم برای کسانی که چنین طرحی میدهند مگر چندرصد ماشین ازدلار استفاده کرده که قیمت 3برابرشده است
  • وطن IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    5 0
    اي كاش برخي از نمايندگان جوياي نام به طرز فكر و انديشه هاي آقاي محمدرضا سبزعلیپور توجه مي كردند تا صنعت خودرو با بحران مواجه نشود ( و صرف شمشير به دست گرفتن و مردم را تهديد كردن صنايع خودرو به جايي نخواهــــــــد رسيـد )
  • ش IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    11 0
    مرگ بر استثمارگران دست پرورده
  • ناشناس IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    4 0
    کمپین تحریم رای به نمایندگان ضد ملت
  • جوادي IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    7 0
    آيا مجلسي ها خودشان حاضرند سوار پرايد شوند ؟ اين ها هم شكمشان سير شده و ديگر رقبتي به كار ندارند . از موضع گيري هايشان پيدا است . بيچاره مردم كه به چه كساني دل بسته اند .
  • یوسفی IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    6 0
    جواب کشته های خودرو های بی کیفیت و گران رو چه کسی می دهد... نه شما نماینده ما نیستید!
  • مهدی IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 0
    آقای قاضی پور نماینده مردم هستید??????به خدا من یکی از طرفداران پروپا قرص شما بودم'ولی حالا دلم نمیخواد اسمتان را بشنوم'خوب شد که خدا چهره حقیقی شما رو به مردم نشان داد'مردم ارومیه در انتخاب خود دقت کنید'
  • حسین IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    5 0
    دولت آمریکا در جهت حمایت از مصرف کنندگان خود شرکت فولکس را به صلابه کشانده است ولی دولت ایران باتعرفه های گمرکی ظالمانه مصرف کنندگان را در جهت منافع شرکتهای .... به ستوه آورده است !!! علت عقب افتادگی صنعت ما دقیقا همین است .تفاوت کشور پیشرفته وعقب افتاده خیلی جالب است ۱۸۰ درجه اختلاف در رفتار !!!
  • حمید IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    4 0
    افرین بر شما مردم همیشه بیدار و هوشیار که با هویاری شما کمپین تحریم خودرو در حال به بار نشستن است و خودروسازهای دغل باز به زودی کمرشان خواهد شکست و به زانو در خواهند امد! آفین بر شما مردم
  • نمیخرم IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
    3 0
    میخوان به مردم بگن اگه شما کمپین تشکیل میدید ما هم بلدیم تشکیل بدیم
  • فریاد IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۷
    0 0
    به گفته یکی از مدیران مالی ایران خودرو تولید پژو ۴۰۵برای کارخانه ۸۵۰۰۰۰۰تومان تمام میشود.حالا سوال اینجاست چرا ۳۲۰۰۰۰۰۰میلیون به مردم میدهند.