قدس آنلاین: امام جمعه موقت اصفهان گفت: در حادثه منا هزاران نفر از قربانی خودخواهی شاهزاده فخرفروش سعودی شدند که با صدها خودروی اختصاصی و عبور از یکی از مسیرهای منا، سبب بروز این فاجعه دردناک شد و برای همه جهانیان حماقت و بی کفایتی و عدم تدبیر آل سعود در حادثه تاسف بار منا آشکار شد.

حماقت و بی تدبیری آل سعود برای جهانیان آشکار شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی، در خطبه های نماز جمعه شهر اصفهان با اشاره به جنایات آل سعود و آل یهود، اظهار داشت: این جنایات نشان از شیطانی بودن آنها دارد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح داشت: مسئول مسلم حادثه منا دولت عربستان سعودی و آل سعود است و امیدواریم سیل خون کشته شدگان این حادثه ریشه آل سعود را از جا برکند.

وی ادامه داد: هزاران نفر از حجاج روز گذشته قربانی خودخواهی شاهزاده فخرفروش سعودی شدند که با صدها خودرو اختصاصی با عبور از یکی از مسیرهای منا، سبب بروز این فاجعه دردناک شد.

میردامادی اضافه کرد: این حادثه در حالی رخ داد که در مراسم اربعین سال گذشته، ۲۵ میلیون زائر حرم امام حسین (ع) با پای پیاده و با کمترین خطر به سمت کربلا حرکت کردند اما آل سعود و عربستان توانایی اداره دو میلیون زائر بیت الله الحرام را ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه امریکا با جنایات خود لکه های سیاهی را در تاریخ بشریت به جای گذاشته است، افزود: پیش از رسیدن نیروهای داعش پشت مرزهای ایران این گروهک با اراده و نیروهای مسلح ایران به خاکستر تبدیل می شود.

میردامادی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اشاره داشت و گفت: این فریضه الهی در حال حاضر به یکی از مظلوم‌ترین فرایض تبدیل شده است اما دولت اسلامی باید قوانین و اصول اسلامی را در جامعه اجرایی کند.

وی با اشاره به اینکه ترک گناه و استغفار راهکار خروج از مشکلات کنونی جامعه است، گفت: همه مشکلات امروز ما اعم از اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از بی توجهی به اصول اسلامی و قوانین آن است.

میردامادی اضافه کرد: در حالی اقتصاددانان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به دنبال راهکار می‌گردند که تنها راه عبور از این مشکلات، ترک گناه در جامعه است.

وی تصریح داشت: مادامی که رشوه، ریاکاری، رباخواری و بی‌بند و باری در جامعه دیده می شود، مشکلات نیز به قوت خود باقی خواهند ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • hamid IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    0 0
    به روباه گفتند شاهدت کیست : گفت دمم مطمئن باشید کسانی که از آل سعود حمایت میکنند همه دشمنان اسلام و مسلمانان هستند همانهائی که ملت عراق ، سوریه ، بحرین ، یمن، فلسطین و ... به خاک وخون کشیده اند و آرامش و امنیت را از آنان سلب نموده اند .خدواند ریشه ظلم را بخشکاند انشالله