پلیس فتا استان خراسان رضوی عامل انتشار مطالب کذب در شبکه اجتماعی تلگرام را دستگیر کرد.

انتشار تصاویر خانوادگی همکار صمیمی برای گرفتن انتقام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با ایجاد پروفایلی در شبکه اجتماعی تلگرام و درج تصاویر شخصی و خانوادگی وی موجب هتک حیثیت و آبروریزی او شده بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ سید محسن عرفانی افزود: کارشناسان پلیس فتا با جستجو در فضای سایبر و جمع آوری ادله جرم، عامل راه اندازی پروفایل مذکور را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم که همکار شاکی بوده و به دلیل اختلاف بین آنها اقدام به انجام این عمل مجرمانه کرده که در مواجهه با مدارک و مستندات پلیس صراحتاً به بزه انتسابی اقرار و همراه پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ عرفانی از شهروندان خواست به منظور پیشگیری از برخی جرایم در فضای مجازی مانند انتشار عکس در این فضا از ذخیره عکس و تصاویر خانوادگی بر روی گوشی موبایل خودداری کنند.

وی به تمامی افرادی که به هر نحو اقدام به هتک حیثیت در محیط مجازی می کنند، هشدار داد و گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه ای هر کس بوسیله سامانه های رایانه ای و فضای مجازی موجبات هتک حیثیت شهروندان را فراهم کنند افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.