سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی گفت: ماهیت رابطه برجام و قطعنامه به لحاظ حقوقی در نشست امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

گزارش کمیته‌های دفاعی و حقوقی در کمیسیون برجام بررسی شد
به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تشریح نوزدهمین نشست این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز صبح کمیسیون که با حضور اعضاء برگزار شد، گزارش کمیته دفاعی- امنیتی همچنین کمیته حقوقی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در بیان جزئیات مباحث جلسه افزود: در حوزه دفاعی امنیتی فرصت‌ها و تهدیدات برجام مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت به ویژه محورهای فعالیت‌های توسعه بازدارنده موشکی و همچنین توسعه فعالیت‌های نظامی با استراتژی دفاعی و حمایت از گروه‌های استقلال‌طلب و مبارز در منطقه محور موضوعات بود که در خصوص تهدیدات‌ها و فرصت‌های برجام در این زمینه بحث شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کمیته حقوقی چند نکته اصلی و مهم مطرح شد،‌ تصریح کرد: همچنین ماهیت رابطه برجام و قطعنامه به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گفت.

نقوی حسینی ادامه داد: همچنین پیرامون اینکه مجلس اجرای پروتکل را حتی به صورت داوطلبانه منع کرده است دولت با چه استدلال حقوقی اجرای داوطلبانه را پذیرفته است نیز بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مباحث دیگری نیز مطرح شد از جمله اینکه در یکی از بندهای قطعنامه صرفاً به ماده 25 منشور اشاره شده است آیا به معنای خروج از ذیل فصل هفتم محسوب می‌شود در حالی که در بندهای دیگر از ماده 41 که ذیل فصل هفتم است صحبت شده است.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سوالات حقوقی مطرح و مورد بحث قرار گرفت،‌ گفت که در هیچ کدام از این گزارش‌ها ما به جمع‌بندی گزارش جهت اعلام نرسیده‌ایم.

نقوی در خاتمه با بیان اینکه پیرامون مسائل حقوقی مطالب مهمی عنوان و مطرح شد، گفت: این جلسه همچنان در حال برگزاری است و تا عصر ادامه خواهد داشت.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م--ا-ش IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    یک هماهنگی بین امریکا و غرب برای هوچی گری وایجاد طمع در ابعاد برجام وجود دارد تا در این هیاهو مقاصد خود را اجرایی نمایند و مردم ایران را در برابر کار انجام شده قرار دهند حواسها جمع باشد چون تهریمها از عمد و برای نابودی ما بوده است و براحتی دست بردار نیستند زیرا سیاس و نامرد و اغوا گرندوبی رحم برای اسلام و ایران