مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: پروژه مرکز بررسی بیماری‌های دامی برای انجام مطالعات روی بیماری‌های دامی‌خراسان رضوی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است.

پروژه مرکز بیماری‌های دامی خراسان‌رضوی پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است‌

به گزارش قدس آنلاین، مجید روحانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: مرکز بررسی بیماری‌های دامی خراسان رضوی فعالیت‌های پژوهشی را در دستور کار خود قرار می‌دهد که این مرکز پس از راه‌اندازی یکی از مجهزترین مراکز پژوهشی در حوزه بررسی بیماری‌های دامی در آسیا و سطح کشور است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه مرکز بررسی بیماری‌های دامی خراسان رضوی پیشرفت 95 درصدی داشته است، افزود: تنها بخشی از تجهیزات این مرکز به دلیل تحریم‌ها مانده است در صورت تامین تجهیزات این مرکز راه اندازی می‌شود.

روحانی‌نژاد در رابطه با اعتبارات راه‌اندازی مرکز بررسی بیماری‌های دامی خراسان‌رضوی تصریح‌کرد: برای راه‌اندازی این مرکز اعتباراتی در سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی و اعتبارات استانی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به‌ اینکه اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی دارای مجهزترین آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی در کشور است، عنوان‌ کرد: این آزمایشگاه از حیث انجام آزمایش، امکانات و تخصص نیروهای انسانی در سطح کشور نیز مورد تایید است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه سامانه کد رهگیری روی بسته بندی مرغ‌گوشتی معمولی در حال بررسی و در ماه‌های آتی عملیات اجرایی این اقدام عملیاتی می‌شود، گفت: با این اقدام خریداران مرغ می‌توانند با ارسال کد رهگیری به سامانه پیامکی نسبت به سالم بودن و اطلاعاتی مبنی بر دارا بودن گواهی بهداشت به مخاطب اعلام می‌شود.

روحانی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک دارای کد رهگیری هستند، بیان‌کرد: خریداران مرغ‌های بدون آنتی بیوتیک می‌توانند با ارسال کد رهنگیری درج شده برروی بسته بندی شده را به سامانه 30008903 ارسال کنند و اطلاعاتی در زمینه نام مرغ‌داری، خودرو حمل  و مشخصات کشتارگاه به مخاطب اعلام می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.