رئیس‌جمهور حسن روحانی، اخیراً در بخشی از نشست خود با مدیران رسانه‌های بین‌المللی و آمریکایی در نیویورک در خصوص سؤالی مبنی بر ملاقات احتمالی وی با اوباما در راهروهای سازمان ملل گفت: به جای ملاقات و دست دادن، باید بیشتر دنبال این باشیم که چگونه مسایل را برای آینده حل و فصل کنیم و راه حل بیابیم.

خبر عجیب روحانی در نیویورک/بین من و اوباما نامه‌نگاری می‌شود!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وی افزوده است: بین بنده و آقای اوباما گاهی نامه رد و بدل می‌شود و این انتقال پیام‌ها عادی است. اما مساله مهمتر این است که باید به آینده بیاندیشیم و ببینیم چگونه باید موانع را برداریم. قطعا این کار یک شبه حل نمی‌شود و نیازمند زمان و تدبیر و اقدامات سازنده هستیم.

*بر خلاف القای صورت گرفته، نامه‌نگاری و انتقال پیام میان رؤسای جمهور ایران و آمریکا امری عادی نیست اگرچه شاید عده‌ای مدت‌هاست برای ورود به این ماجرا و عادی شدن آن تلاش می‌کنند.

همچنین مشخص نیست که چرا این خبر در زمان حضور مقامات دولت در ایران مطرح نشده بود؟

پیش از این، هنگامی که خبر تماس‌هایی همچون تماس تلفنی محمدجواد ظریف با جان کری در بیمارستان محل بستری وی و نیز تماس دو مقام مذکور در ماجرای یمن، منتشر شد؛ برخی رسانه‌ها اعلام کردند که مقامات ارشد نظام، تماس بیش از این را جایز ندانسته و لذا این تماس‌ها قطع شده است.

همچنین برخی از رفتارهای دولت یازدهم در مواجهه با مقامات آمریکایی نظیر تماس تلفنی اوباما و روحانی در اولین سفر نیویورکی دولت و نیز پیاده‌روی محمدجواد ظریف و جان کری در خلال یکی از مقاطع مذاکرات هسته‌ای قبل از توافق وین، مورد انتقادات فراوانی در داخل کشور قرار گرفت و حتی از برخی از آنها تعبیر به «اقدامات نابجا» شد.

گفتنی است هنوز کسی از تعداد نامه‌های نگاشته شده میان روحانی و اوباما مطلع نیست و اطلاعات خاصی در مورد مضامین این نامه‌ها نیز اعلام نشده است.

یادآور می‌شود که دولت آمریکا ضمن رویارویی مستقیم با جمهوری اسلامی ایران در مقاطع مختلف دوران جنگ تحمیلی، سوابق دیگری نظیر هدف قراردادن هواپیمای ایرباس مسافربری ایران، تصویب بودجه برای خرابکاری در ایران، توهین به مقامات و مردم ایران، معارضه با منافع ملی جمهوری اسلامی ایران در منطقه جنوب غرب آسیا، حمایت از جریان برانداز داخلی و تلاش برای حمله به متحدان ایران اسلامی نیز دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.