محسن رحیمی عنبران :عروج ملکوتی محسن حاجی‌ حسنی کارگر، نفر اول سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی درحادثه جانسوز« مِنا» از سوی خانواده‌اش تأیید شد.

 ... من  در حج  امسال کار دارم، باید بروم

به گزارش خبرنگار ما، تا پیش از این درخبرها اعلام شده بود هنوز وضعیت سلامت این قاری برتر ایران که رتبه اول قرائت مسابقات قرآن مالزی را نیز از آن خود کرده بود مشخص نیست، اما دیروز در میان  بهت و ناباوری همگان برادر محسن حاجی حسنی شهادت این قاری برتر جمهوری اسلامی ایران را در «منا» تأیید کرد.

در پی این رخداد ناگوار، خبرنگار ما روز گذشته با حضور در منزل این مرحوم با اعضای خانواده وی گفت‌وگویی انجام داد.

پدرمرحوم محسن حاجی حسنی کارگر با منحصر به فرد خواندن اخلاق و رفتار فرزند مرحومش از وی به نیکی یاد کرد و افزود: محسن فرزند کوچک خانواده ما بود که در سال 1367به دنیا آمد.او همیشه خنده بر لب داشت و بسیار باوقار و با متانت بود و هیچ‌وقت از او تندی و نافرمانی ندیده بودم.

وی ادامه داد: در آخرین تماس تلفنی با محسن، مدام به من می‌گفت می‌خواهم برای شما هدیه ای بخرم .

سعید حسنی کارگر- برادربزرگ شهید حادثه «منا» نیز با بیان اینکه محسن برادر سوم خانواده ما بود ادامه داد: این مرحوم دارای مدرک لیسانس مدیریت و مجرد بود و با اینکه مادرمان چند وقتی بود برای این عزیز آستین بالازده و قرار بود برای ایشان همسر انتخاب کند، اما محسن اصرار داشت به این سفر برود و سپس ازدواج کند. همچنین مصطفی حاجی حسنی برادر دیگر قاری بین المللی در گفت‌وگویی با خبرنگار ما ضمن بهت آور بودن خبر شهادت این عزیز، از اصرار فراوان این مرحوم برای سفر به حج امسال یاد کرد وادامه داد :محسن به ما گفت من در مکه کار دارم و باید بروم .

وی افزود: از زمان بروز حادثه منا تا صبح امروز(دیروز)شایعات ضد و نقیضی پیرامون سرنوشت برادرم وحجاج خانه خدا در رسانه ها منتشر شد که در کمال ناباوری بامداد امروز(دیروز) از سوی یکی از افراد آگاه دربعثه مقام معظم رهبری درمکه خبر درگذشت برادرم را به ما اعلام کردند.

محسن حاجی‌حسنی کارگر، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی بود که رتبه نخست این رقابتها را کسب و جایزه خود را ازدست پادشاه مالزی دریافت کرده بود.

در پی درگذشت این قاری بین المللی برخی مسؤولان استانی با حضور در خانه او با خانواده اش ابراز همدردی کردند و درگذشت او را به خانواده و جامعه قاریان تسلیت گفتند.

تسلیت آیت‌ا... علم‌الهدی ‌در پی درگذشت «حاجی حسنی کارگر»

امام جمعه مشهد به مناسبت درگذشت محسن حاجی‌حسنی‌کارگر در فاجعه منا، پیام تسلیتی صادر کرد.

در پیام آیت‌ا... سید احمدعلم‌الهدی، آمده است:«درگذشت جوان مومن‌، انقلابی و قاری افتخارآفرین مشهد الرضا(ع)، آقای محسن حاجی‌حسنی‌کارگر بر اثر بی‌کفایتی آل سعود را به خانواده ایشان و جامعه قرآنی تسلیت عرض می‌نمائیم.آینده آخرت آنان در ناز و نعمت و حشر با شهدای کربلاست و روی سیاه و افتضاح و بی‌آبرویی برای این عامل مزدور ناپاک آمریکایی، آل‌سعود و حکومت سعودی در برابر این جنایت‌ها باقی خواهد ماند.»

در پی این حادثه اندوهناک، حجت الاسلام والمسلمین محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه  با صدور پیامی با بیان تسلیت درگذشت این قاری سرشناس گفته است: «حادثه تلخ و مصیبت‌بار منا در مکه مکرمه متأسفانه موجب جان باختن جمع کثیری از حجاج بیت‌ا... الحرام و زائران حرم امن الهی در روز عید سعید قربان شد. در این فاجعه تلخ متاسفانه جامعه قرآنی کشورمان نیز یاران عزیزی را از دست داد. آگاه شدیم عزیز قاری ممتاز بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران «حاج محسن حاجی حسنی کارگر» نیز در جمع قربانیان سرزمین منا جان خود را در طبق اخلاص نهاده و اسماعیل وار به لقای معشوق شتافته‌اند.

همچنین مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی با حضور در خانه این مرحوم درگذشت محسن حاجی‌حسنی کارگر را به خانواده وی تسلیت گفت .

سرابی درحاشیه این دیدار گفت: مرحوم حسنی کارگر، نقطه افتخاری برای جهان اسلام بود و در منش و اخلاق و سجایای اخلاقی سرآمد جوانان  بود و متأسفانه این جوان برجسته و نخبه قرآنی در آتش بی‌تدبیری و سوء مدیریت و اهمال آل سعود در منا به لقا ا... پیوست.

همچنین، دکتر احمد نعینع قاری برجسته جهان اسلام با صدور پیامی درگذشت قاری و مبتهل کشورمان را به ملت ایران و جامعه قرآنی تسلیت گفت. در پیام این قاری برجسته آمده است: سوگند به خداوند بزرگ که این مصیبت عظمی بر ما بسیار گران و سنگین است. بی‌شک این شهدای بزرگوار اکنون در محضر الهی و در جوار ملکوتی پیامبر اکرم(ص) رزق و روزی دریافت می‌کنند. این درگذشتگان از فضلی که خداوند به آنها عطا نموده متنعم و شادمان هستند.

گفتنی است، پیکرپاک این قاری بین المللی احتمالا روز دوشنبه به همراه سایرجانباختگان حادثه منا، به ایران منتقل خواهد شد و سپس در شهر مشهد تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا بهزادی IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۴
    3 0
    با عرض تسلیت خدمت امام زمان عج وامام رضا علیهالسلام و عرض تسلیت خدمت تمام خانواده های داغدار. من نیز به نوبه خود خودم را در غم تمام خانواده های شهدا شریک میدانم و امیدوارم خداوند صبری جمیل ب آنان عطا بفرمایید
  • س IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    2 0
    الهی به حق تک تک آیه های قران محشور بشی . شهادتت مبارک . الهی به حق آن چهره معصوم و قلب پاک و نورانیت با شهدای کربلا محشور بشی .
  • هموطن IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    2 0
    خدا رحمتش کنه
  • نسیم IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
    1 0
    انشاالله خدا به پدر مادرش صبر بده منم تسلیت میگم بمیرم براش چقدر مظلومانه به شهادت رسیده چهره ی خیلی نورانی هم داره شهادتت مبارک حاج محسن،،مرگ بر آل سعود
  • مریم IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
    2 0
    سلام من یک قاری قران هستم برای از دست دادن اقامحسن قاری عزیز انقدر گریه کردم که شب در خواب دیدم اقا محسن با دیگر قاری های مرحوم مصری ودیگران کلاس قران با شکوهی گذاشتن وبا همدیگر با همان صورت دنیایی ولی خیلی نورانی قران می خوانند ودیگران میایند وقران میخوانن به اقا محسن گفتم چه خوب انگار شما زنده اید گفت مگر قرار است مرده باشم ما همیشه زنده ایم ومدام می خندید خیلی ار جایگاهش خوشحال بود به من گفت قراعت را ادامه بده ...