برادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر گفـت: با وجود اینکه زمان‌های اعلام شده برای انتقال پیکر و تشییع برادرم اما به دلیل کارشکنی عربستانی‌ها و عدم تحویل پیکر وی توسط سردخانه سعودی، این زمان هنوز قطعی نیست.

زمان دقیق تشییع برادرم هنوز مشخص نیست
به گزارش قدس آنلاین، مصطفی حاجی‌حسنی‌کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ما، ضمن عرض تسلیت به تمامی بازماندگان حادثه دلخراش و خونبار سرزمین منا اظهار داشت: برادرم محسن که از قاریان برتر و نخبه قرآنی بود در همان ساعات نخست رمی جمرات جان باخت و از همان ابتدا هم مورد شناسایی قرار گرفت اما به دلیل اینکه به شکل ناگهانی به خانواده وی این اطلاع‌رسانی انجام نگیرد و دارای فشار روانی کمتری باشد، با تاخیر به ما اطلاع دادند.

وی افزود: اصولا همه کسانی که برادرم را می‌شناختند، از وی به عنوان فردی اخلاق‌مدار یاد می‌کردند و با وجودی که محسن در جایگاه بالایی از قرائت قرآن قرار داشت اما همواره رفتارهای وی همراه با تواضع کامل بوده و تلاوت‌هایی بدون غرور داشت.

برادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر گفت: در مستند مالزی هم صحبت‌هایی مستند به نقل از برادرم ذکر شده که همیشه می‌گفت من قرآنی تلاوتی می‌کنم که خدا را راضی کند.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت و احترام به والدین و اطرافیان از جمله مواردی بود که محسن بر روی آن با حساسیت فراوان رفتار می‌کرد، ادامه داد: تمامی قاریان قرآنی که برادرم را می‌شناسند به این موضوع اشاره و تاکید دارند که محسن در زمره معدود افرادی بوده که تلاوت قرآنش با عملش یکسان بود و در حقیقت تجلی تلاوت قرآن در اعمالش نمود و شهود داشت.

حاجی‌حسنی‌کارگر با اشاره به زمان انتقال پیکر  محسن به مشهد و زمان تشییع وی گفت: به ما هم گفته‌اند پیکر دوشنبه به مشهد می‌آید و سه‌شنبه تشییع می‌شود اما موضوع اینجا است که هنوز سردخانه‌های سعودی پیکر جانباختگان را به مسئولان ایرانی تحویل نداده‌اند و با این تفاسیر هنوز مشخص نیست که زمان ورود و تشییع پیکر‌ها در همان روز باشد.

وی از کارکشنی مسئولان سعودی انقاد کرد و گفت: عربستان میزبانی شایسته‌ای از حجاج بیت الله الحرام در حج امسال نداشت و ۶ حادثه تلخ حاصل آن بود و تلخ ترین آن فاجعه منا بود.

برادر محسن حاجی‌حسنی‌کارگر افزود: طبق اعلام سازمان حج و زیارت جنازه‌ها از جده به تهران منتقل خواهند شد و سپس حجاج متوفی هر استان به زادگاه خود منتقل خواهند شد و پیکر محسن هم به مشهد می‌آید، اما زمان آن در شرایط کنونی مشخص نیست و با وجود اعلام استاندار خراسان رضوی جهت تشییع در روز چهارشنبه اما هنوز هیچ چیزی مشخص نیست.

وی درباره آخرین وضعیت دیگر حفاظ و قراء حاضر در منا هم گفت: برابر آخرین اخبار دریافتی برخی‌ها هنوز مفقود هستند و عده‌ای هم شناسایی شدند که حال آنها خوب است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.