تیم ملی بسکتبال ایران که چهار دیدار گذشته خود در مسابقات قهرمانی آسیا را با برد پشت سر گذاشته بود، در مصاف با فیلیپین با ارائه نمایشی دور از انتظار متحمل شکست شد.

بسکتبال به اولین حریف قدرتمند باخت/ فیتیله پیچ توسط فیلپین!

به گزارش قدس آنلاین، دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین به عنوان دومین دیدار از روز دوم مرحله دوم مسابقات قهرمانی آسیا ساعتی پیش در چانگشا چین برگزار شد که طی آن ملی پوشان ایران با نتیجه ۷۳ بر ۸۷ نتیجه کامل دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین به شرح زیر است:

* ایران ۷۳ - فیلیین ۸۷
(۲۵ بر ۲۲)، (۱۸ بر ۱۵)، (۱۷ بر ۲۸)، (۲۲ بر ۱۳)

طبق روال اکثر دیدارها|، تیم ملی بسکتبال دیدار با فیلیپین را با ترکیب مهدی کامرانی، سعید داورپناه، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی آغاز کرد. ملی پوشان بسکتبال ایران در جریان نیمه نخست دیدار برابر فیلیپین اگرچه در بسیاری موارد نتوانستند از پرتاب های خود و حتی توپ های برگشتی زیر سبد، برای گلزنی و کسب امتیازات بیشتر استفاده کنند اما موفق شدند هر دو کوارتر این نیمه را با برتری خود تمام کنند. البته در این نیمه بازیکنان فیلیپین و به خصوص دو بازیکن آمریکایی این تیم یعنی بلچ و ویلیام با شوت های خود کمک زیادی به امتیاز آوری تیم شان کردند. شوت زنی این دو بازیکن در کنار بازی پیرامونی دیگر هم تیمی  هایشان، برای دقایقی فیلیپین را از نظر امتیازی در موقعیت مشابه ایران قرار داد و حتی برای دقایقی هم پیش انداخت. این اتفاق البته در کوارتر نخست رخ داد ما بازگشت به موقع بازیکنان ایران به بازی و نفوذ خوبی که به عمق دفاع فیلیپین داشتند، جریان بازی و نتیجه ثبت شده را به سود آنها تغییر داد.

در هر صورت نیمه نخست دیدار تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین با برتری ایران تمام شد اما در کوارتر سوم شرایط کاملا تغییر کرد. در این کوارتر بازیکنان ایران بارها و بارها موقعیت هایی که برای پرتاب و شوت زنی به دست آوردند را از دست دادند این در حالی بود که بازیکنان فیلیپین با سرعت دادن به بازی، جریان بازی را به دست گرفته بودند. به خصوص اینکه با حضور پررنگتر بلیچ در زیر سبد، دفاع ایران به مشکل خورده بود و فیلیپینی ها خیلی راحت تر از دو کوارتر دیگر به گل و امتیاز دست پیدا می کردند طوریکه درنهایت این کوارتر را با برتری خود تمام کردند.

با برتری فیلیپینی ها در کوارتر سوم، نتیجه کلی بازی به سود آنها تغییر کرد و با این نتیجه کوارتر چهارم دیدار دو تیم ایران و فیلیپین آغاز شد. در این کوارتر بازیکنان ایران که به خاطر نتیجه به دست آمده در کوارتر سوم و عملکرد بهتر حریف به لحاظ روانی به هم ریخته بودند، مرتکب خطاهای زیادی شدند و به راحتی موقعیت کسب امتیاز را برای تیم مقابل فراهم می کردند. ملی پوشان ایران نه تها نتوانستند فاصله امتیازی خود با حریف را در این کوارتر جبران کنند بلکه آن را بیشتر هم کردند تا در نهایت متحمل شکست شوند. 

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال در حالی در دیدار امروز برابر فیلیپین تن به شکست داد که در فینال دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا با پیروزی برابر همین تیم صاحب جام قهرمانی شده بود. ایران در تورنمنت ویلیام جونز که سه هفته پیش برگزار شد نیز فیلیپین را در حالیکه بلچ آمریکایی را در اختیار نداشت، شکست داده بود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.