قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در آسیا نشان داد فوتبال ایران پتانسیل بالایی دارد و کافی است به ظرفیت‌هایش صحیح و کامل توجه شود؛ فوتبال ایران بزرگی در آسیا را از نو آغاز کرده است.

در فوتبال هم خانم‌ها مقدم‌اند!

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازایسنا، تیم ملی فوتبال بزرگسالان ایران امید زیادی برای رسیدن به جام جهانی 2018 روسیه دارد. وجود بازیکنان جوان و در عین حال باتجربه در این تیم نویدبخش یک تیم پویا و پرانرژی در جام جهانی پیش رو می‌دهد. بیشتر جوان‌های تیم ملی هم از تکنیک خوبی برخوردارند و هم در قالب کارهای گروهی نقش‌آفرینی مناسبی دارند.

روی نیمکت تیم ملی هم فردی نشسته که اکنون باید به تجربه و علم بالای مربیگری‌اش، شناخت عمیق و زیادش به فوتبال ایران را اضافه کنیم. کارلوس کی‌روش با گلچین کردن جوان‌های باانرژی، باانگیزه و توانمند لیگ نشان داد که می‌خواهد با ایران در جام جهانی 2018 بزرگی کند.

بلافاصله پس از جام 2018، جام ملت‌های آسیا از راه خواهد رسید و با روندی که تیم ملی در پیش گرفته و با تصور موفقیت نسبی احتمالی تیم در جام جهانی می‌تواهن امیدوار بود که ایران امید نخست قهرمانی در جام ملت‌های 2019 باشد.

کمی نزدیک‌تر از جام جهانی، رقابت‌های مقدماتی المپیک پیش روی تیم پرامید امید ایران است. تیم امید بیشتر از هر دوره‌ای بازیکنان خوب و توانمند دارد که در عین جوانی به پختگی رسیده‌اند. امسال بیش از هر دوره‌ای به صعود ایران به المپیک امیدواریم. قرعه آسان تیم ملی در مرحله گروهی رقابت‌های آسیایی انتخابی المپیک هم این امید را افزون کرده است.

رسیدن تیم امید به المپیک 2016 ریو یعنی پایان طلسم 40 ساله غیبت ایران در بزرگ‌ترین رقابت ورزشی جهان البته در رشته فوتبال.

فوتسال و فوتبال ساحلی هم که مدت‌هاست در شرایط خوبی به سر می‌برند و نتایج دلچسب و شادی‌آفرین کسب می‌کنند.

از تمام این "امیدها" مهم‌تر و از تمام این آرزوهای دست‌یافتنی نزدیک تر و شیرین‌تر، قهرمانی دختران فوتسال ایران در آسیاست. برای نخستین بار بانوان ایرانی در یک رشته تیمی قهرمان آسیا شده‌اند و این قهرمانی نوبرانه در فوتسال رخ داده است.

سروری دختران ایرانی در آسیا نویدبخش حرکت تازه فوتبال ایران به سمت بزرگی در قاره کهن است. بانوان فوتسالیست ایران نشان دادند که در روزگار پیشرفت فوتبال – و البته فوتسال – و حرکت رو به رشد ایران در عرصه‌های بین‌المللی، باز هم خانم‌ها مقدم‌اند!

برنامه‌ریزی خوب، پشتوانه‌سازی قوی، حمایت بی‌دریغ و تمام و کمال فدراسیون، نبود حاشیه‌ها و مسائل منفی در تیم و از همه این‌ها مهم‌تر عزم راسخ فوتسالیست‌های ایرانی باعث شد تیم فوتسال بانوان ایران قهرمان آسیا شود.

این روند اگر الگوی سایر تیم‌ها شود قطعا به نتیجه دلخواه منجر می‌شود. تیم ملی فوتبال ایران و تیم امید ایران هر دو اکنون به چنین روندی نیاز دارند. فوتبال ایران حرکت به سمت بام آسیا را از نو آغاز کرده و طلای دختران فوتسال، طلیعه این آغاز است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.