دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی، «تربیت دینی» را هدف اصلی سرمایه گذاری های فرهنگی آستان قدس رضوی در بحث آموزش و پرورش ذکر کرد.

هدف اصلی سرمایه گذاری های فرهنگی آستان قدس رضوی، «تربیت دینی» است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» در چهارمین نشست هم اندیشی خادمان حریم علمی عالم آل محمد(ص) که با حضور جمع زیادی از معلمان، مدیران و معاونان مدارس امام رضا(ع) در سالن همایش های دبیرستان علوم و معارف امام رضا(ع) برگزار شد، کشته شدن صدها حاجی در حادثه منا را به تمام مسلمانان جهان تسلیت گفت.

وی عنوان کرد: معلمان به واسطه وظیفه ای که دارند، مصداق کامل خلیفه الله بر روی زمین هستند که بر حسب وظیفه می توانند انسان های شایسته ای تربیت کنند.

حسینی اضافه کرد: اگر انسان می تواند مدارج عرفانی، علمی و نظری را طی کند، به برکت وجود علم، دانش و آموختن است، در غیر این صورت انسان نمی توانست در مسیر تربیت گام بردارد.

وی مجاهدت علمی و عملی را لازمه کار برای رفعت و بزرگی اهل علم و دانش عنوان کرد و با اشاره به حدیثی از حضرت رضا(ع) افزود: ایشان می فرمایند: «خداوند رحمت کند کسی را که امر ما را احیا کند»؛ یکی از دستورات اهل بیت(ع) توجه به امر تربیت است که باید علوم اهل بیت(ع) را فراگرفت و به دیگران نیز آموخت.

آموزش معارف اهل بیت(ع)

وی با تاکید بر اینکه در بحث های علمی و عملی نیاز به مجاهدت بیشتری است، افزود: معلمان و مدیران محور همه فعالیت ها هستند ولی برای این معضل باید تدبیر ویژه ای اندیشید.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به تحصیل حدود 20 هزار دانش آموز از مقطع پیش دبستانی تا سطوح عالی اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه تربیت اقدامات مفید و ارزشمندی انجام شده است، ولی در خور شان نام مبارک حضرت رضا(ع) و نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی نداشتن برنامه جامع را مانع ایجاد نقشه راه و ارزیابی عملکرد کاری عنوان کرد و گفت: شما معلمان و دست اندرکاران در امر تعلیم و تربیت موظفید با کمک و مشارکت یکدیگر برنامه 5 ساله آستان قدس رضوی را تهیه و تدوین کنید.

حسینی تاکید کرد: ظرفیت های عظیمی در آستان قدس رضوی موجود است. اگر تمام مجموعه ها در راستای خدمت رسانی به سایر موسسات باشند، تبدیل به یک مجموعه با ظرفیت های بی بدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: دست به دست هم دهیم و با اتخاذ رویکردهای صحیح و منطقی و تعیین استراتژی های روشن از این نعمت بزرگ به درستی استفاده کنیم.

تعیین شعار سال تحصیلی

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی نیز طی سخنانی با قدردانی از زحمات هیئت مدیره در طول سال، گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی شعار سال تحصیلی 94-95 بنیاد فرهنگی رضوی «جهاد فکری و تبلیغی در تعليم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی با رویکرد نقش آفرینی در فضای مجازی و تولید علم» انتخاب شده است.

محمدتقی فخریان در ادامه به ارزیابی عملکرد مدارس امام رضا(ع) در سال تحصیلی 93-94 پرداخت و گفت: خوشبختانه بیش از 82 درصد از برنامه های پیش بینی شده در سال تحصیلی گذشته با همکاری شما معلمان و مدیران محقق شده که این موفقیتی بزرگ برای بنیاد فرهنگی رضوی است.

وی از مسئولان و معلمان مدارس در خواست کرد تا در سال تحصیلی جدید تکریم والدین و بزرگان را در مدرسه تبیین و نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند و با سعه صدر و گشاده رویی با آن ها برخورد کنند.

فخریان گفت: تمامی عوامل باید با هم دلی و هم زبانی دست به دست هم دهند و برای داشتن ارتباطی بهتر بین انسان ها تلاش و زمینه های ایجاد انگیزه برای پیشبرد کار و فعالیت ها را فراهم کنند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی رضوی، «تکریم ارباب رجوع»، «پاسخگویی به مراجعان به صورت تلفنی یا حضوری» و «رعایت آیین نامه های مالی، فناوری، پرورشی و انضباطی» را از جمله مواردی عنوان کرد که باید آن ها در راس امور قرار گیرد.

وی «حیات طیبه» را تعبیر قرآنی از آرمان انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: حیات طیبه سند تحول آموزش و پرورش است که ثمره و هدف نهایی این انقلاب است و موجب عزت اسلامی و استقلال می شود.

فخریان همچنین ایمان به خدا و مبارزه با کفر را دو مولفه اصلی حیات طیبه عنوان کرد و افزود: این دو مولفه ابزار گرفتن دستگیره محکم دین است تا انسان در مشکلات مادی و معنوی سقوط نکند و به سعادت دنیایی و آخرتی دست یابد.

یادآور می شود؛ تقدیر و تجلیل از مدیران مدارس امام رضا(ع) و تشکیل کمیسیون هایی 11 گانه با حضور مدیران، معاونان و مشاوران از دیگر برنامه هایی بود که در این همایش برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.