قدس آنلاین – سبزوار : معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه سبزوار گفت: تقویت و حمایت آموزش و پرورش از اولویت های دولت تدبیر و امید است و در این زمینه اعتبارات خوبی را برای توسعه این بخش تخصیص داده است .

آموزش و پرورش عامل اساسی پیشرفت و توسعه پایدار کشوراست

احمد برادران در حاشیه بازدید از مدارس شاهد سبزوار در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه غفلت از آموزش و پرورش به معنای فراموش کردن کشور است افزود: این وزارتخانه پیش قراول تعلیم و تربیت در کشور بوده و آینده کشور در گروه توجه به این بخش است.

رئیس شورای آموزش و پرورش سبزوار با اشاره به اینکه امروز دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه عدالت آموزشی در کشور است ،ادامه داد : در این زمینه وزارت آموزش و پرورش برنامه های خوب و ارزشمندی را در دستور کار دارد که می می تواند نظام تربیتی کشور را متحول کند .

فرماندار ویژه سبزوار آموزش و پرورش را عامل اساسی پیشرفت و توسعه پایدار کشور دانست و یادآور شد : نیروی انسانی متخصص سبب توسعه ، رشد و تعالی جامعه می شود .

وی خاطر کرد  : نهاد آموزش و پرورش نقش اصلی را در ظهور و بروز استعدادهای نهفته و باور نمودن و شکوفا سازی استعدادها ایفا می نماید.

وی گفت  : در بررسی های صورت گرفته در باره علت توسعه کشورهای پیشرفته ، مشخص شده که عمده سرمایه گذاری آنها در حوزه نیروی انسانی می باشد و منابع مادی و مالی در مرتبه بعدی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در توسعه پایدار کشور نقش اساسی دارد و توجه به آموزش و پرورش توجه به آینده کشور و غفلت از آن غفلت از آینده کشور است تصریح کرد: تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر در حوزه آموزش عمومی و نظام اجتماعی جامعه و همچنین دین و اخلاق مداری ، کسب مهارتهای اجتماعی و مشارکت و آشنایی با حقوق شهروندی و ... در آموزش و پرورش محقق می شود.

برادران همچنین با بیان اینکه امروز شهرستان سبزوار به عنوان قطب مهمی در حوزه فرهنگ ، هنر ، دانش و اقتصاد مطرح است ، افزود: در حال حاضر حدود30 هزار دانشجو در این شهرستان در حال تحصیل هستند و به عنوان یک قطب دانشگاهی در شرق کشور شناخته می شود .

فرماندار ویژه سبزواراضافه کرد : وجود دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی در شهرستان سبزوار فرصت خوبی را برای توسعه علمی در این خطه از کشور فراهم می کند .

وی همچنین با اشاره به بهره برداری نمایشگاه توانمندی های آموزش و پرورش سبزوار خاطر نشان کرد : این نمایشگاه یکی از فرصت های مهمی است که سبب شده تا دستاوردهای دانش آموزان به صورت ویژه در معرض نمایش عموم قرار بگیرد.

حدود 50 هزار دانش آموز در شهرستان سبزوار در حال تحصیل هستند ./   انتهای پیام  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.