در حالی که کانون انبوه‌سازان مسکن ایران از موافقت ضمنی بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی ساخت و انتقال آن به نام خریدار خبر می‌دهد، مسئولان ارشد بانک مسکن از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی و آن را منوط به طراحی بسته‌های اجرایی می‌دانند.

تسهیلات ۱۰۰ میلیونی ساخت مسکن تایید نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته جمشید برزگر رئیس کانون انبوه سازان مسکن اعلام کرد که بانک مسکن موافقت ضمنی خود را با پرداخت تسهیلات ساخت تا سقف 100 میلیون تومان به انبوه سازان و انتقال آن به نام خریدار را اعلام کرده است اما مسئولان ارشد بانک مسکن صراحتا این موضوع را رد کرده و اعلام می کنند پرداخت این تسهیلات با این حجم تقاضا برای ساخت به هیچ وجه امکان پذیر نبوده و در توان بانک مسکن و حتی بانک مرکزی نیست.

یک مقام مسئول در بانک مسکن در این خصوص گفت: مطرح شدن پرداخت تسهیلات 100 میلیونی ساخت مسکن و انتقال به نام خریدار کار آسانی است اما اجرای آن با روشی که از سوی انبوه سازان مطرح شده به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

وی که نخواست نامش فاش شود، افزود: بانک مسکن به هر حال اگر بخواهد این تسهیلات را در اختیار سازندگانی که کانون انبوه سازان معرفی می کند پرداخت کند باید در توانش باشد که این کار را عملیاتی کند.

وی اضافه کرد:به هر حال بانک مسکن برای عملیاتی شدن این موضوع قصد دارد بسته هایی را طراحی کند که در قالب این بسته شرایطی را برای انبوه سازان تدارک ببیند تا آنها بتوانند این اقدامی که سالهاست در خصوص آن اظهار نظر می شود را عملیاتی کند.

این مقام مسئول گفت:در این بسته طراحی شده از سوی بانک مسکن شاید رقم هایی برای تسهیلات عنوان شود که با ارقام اعلام شده از سوی انبوه سازان متفاوت باشد.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن ایران روز گذشته با اعلام موافقت ضمنی بانک مسکن با پرداخت وام 100 میلیون تومانی ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران، گفته بود که نرخ سود وام 100 میلیونی ساخت هنوز مشخص نیست، اما پیشنهاد ما 14 درصد است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.