مصطفی لعل شاطری: مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما درباره حوادث اخیر منا گفت: ...

مصداق « شهادت» برابر با مقررات تعریف شده است

مسلم است، دولت عربستان باید پاسخگوی این فاجعه عظیم باشد، زیرا بی‌تدبیری و استفاده از نیروهای بی‌تجربه از سوی مدیران آل سعود در این موضوع مشهود است و براحتی نمی توان این موضوع را نادیده گرفت.

عابدین عابدی مقدم، گفت: با بررسی اتفاقات اخیر حج امسال می‌توان تحلیل‌های گوناگونی ارایه نمود که بیانگر این حقیقت است که عربستان در پی دستیابی به اهداف استکباری خود می‌باشد. به عبارتی دیگر امروزه عربستان به صورت آشکار در مناطق سوریه، یمن و بحرین به گروه‌های تروریستی و افراطی کمک کرده و با ایجاد تعمدی این حوادث دلخراش، به صورت پنهان در حال پیگیری نیات شوم خود است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر شهید اعلام شدن جان باختگان حوادث اخیر مکه گفت: برابر احکام و قوانین و مقررات مصوب کشور مبنی بر شهید و جانباز دانستن حجاج جان باخته، این افراد تاکنون شهید یا جانباز اعلام نشده‌اند.

وی افزود: در بحث شهادت می‌باید دشمن واضح و غیر پنهان و فرد به شهادت رسیده در قالب مبارزه به این فیض عظیم دست یافته باشد، از این رو برابر مقررات جاری اعلام شده به بنیادهای سراسر کشور، مصادیق شهادت تعریف شده و مشخص است.

وی خاطر نشان کرد:  با این حال رأی  نهایی از سوی کمیسیون احراز شهادت اعلام خواهد شد. چنانکه این مرکز بررسی‌های خود به این امر دســت یابد که قـــربانیان این حادثه در پی حمله ای از سوی دشمن جان باخته اند، اعلام شهادت نموده و بنیادهای شهید سراسر کشور نسبت به ارایه تسهیلات و خدمات به خانواده این قربانیان اقدام خواهند کرد.

وی افزود: با این حال اثبات موضوع به عنوان شهادت تا حدودی بعید به نظر می‌رسد، مگر اینکه حکم خاصی از سوی مقام معظم رهبری صادر شود و این یک قاعده استثنا بوده و عمومیت ندارد؛ البته باید توجه داشت که به خاکسپاری این قربانیان در قطعه شهدا حرکتی ممتاز در راستای ارج نهادن به این حجاج مظلوم و بی‌دفاع می‌باشد و نمی توان آن را حمل بر حمایت بنیاد شهید از خانواده‌های آنان در زمینه ارایه خدمات دانست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.