مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام خبر انتقال ۱۲ زائر بازگشته از سفر معنوی حج به بیمارستان های تهران، توضیحاتی در مورد محرم شدن سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در سفر به عربستان ارائه کرد.

۱۲ زائر بازگشته از حج در بیمارستان بستری شدند

به گزارش قدس آنلاین، عباس زارع نژاد روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شش نفر از مصدومان فاجعه منا و شش نفر از زائرانی که بیماری داشتند، امروز(چهارشنبه) پس از ورود به تهران در بیمارستان بستری شدند.
وی ادامه داد: بر اساس آمارهایی که در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته، در مجموع حدود 26 نفر از مصدومان فاجعه منا پس از بازگشت به کشور نیاز به بستری دارند که امکانات لازم برای پذیرش و بستری آنان فراهم شده است.
زارع نژاد گفت: علاوه بر این افراد، اگر در بین حجاج فرد بیمار و بد حالی مشاهده شود که به بستری در بیمارستان نیاز داشته باشد، پس از ورود به کشور در تهران یا شهرستان خود در بیمارستان بستری می شود و خدمات درمانی لازم را دریافت می کند.

** ماجرای محرم شدن وزیر بهداشت
مشاور وزیر بهداشت درباره علت محرم شدن سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت بعد از ورود به مکه توضیح داد: مطابق فتوای مراجع تقلید، هر فردی که وارد حریم مکه می شود باید لباس احرام بپوشد، محرم شود و اعمال حج عمره را انجام دهد، این یک واجب شرعی است و باید صورت پذیرد.
زارع نژاد گفت: وزیر بهداشت ساعت سه بامداد روز دوشنبه هفته جاری وارد جده شد. همان زمان در جعفه محرم شد و اعمال حج عمره را تا ساعت 9 به اتمام رساند و فعالیت های اجرایی خود را برای پیگیری وضعیت حجاج و زائران آسیب دیده در فاجعه منا آغاز کرد.
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت درباره آخرین اقدامات وزیر بهداشت در عربستان نیز گفت: وزیر بهداشت از روز گذشته(سه شنبه) به کاروان هایی که بیشترین تعداد جانباخته و مصدوم را داشتند مراجعه کرد و اکنون نیز برای پیگیری های بیشتر به جده بازگشته است.
وی افزود: قرار است تا ساعاتی دیگر برای تصمیم گیری در مورد نحوه انتقال پیکر جانباختگان و مصدومان فاجعه منا با حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی و مسئولان سازمان حج و زیارت و هیات پزشکی هلال احمر در جده جلسه ای داشته باشد تا در انتقال اجساد و بازگشت مصدومان تسریع شود.
بر اساس آخرین آمار، در فاجعه منا بیش از چهار هزار زائر جان باختند و بیش از دو هزار زائر نیز مصدوم شده اند.
آخرین آمار همچنین نشان می دهد که از بین زائران ایرانی در این حادثه غم انگیز 239 نفر جان خود را از دست داده اند، 241 نفر هنوز مفقود هستند و حدود 14 زائر مصدوم همچنان در مراکز درمانی عربستان بستری هستند.
فاجعه منا پنجشنبه هفته گذشته همزمان با روز عید قربان و هنگام حرکت زائران برای رمی جمرات بر اثر سوءمدیریت و بی کفایتی مسوولان سعودی رخ داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۸
    0 0
    تورا به خدا از حسین عیوضی خبری نداریند؟خانواده اش چشم انتظارند