عضو هیئت علمی مرکز جهانی علوم اسلامی و یکی از شاهدان عینی فاجعه منا گفت: سعودی‌ها مرده و زنده را داخل کانتینر می‌انداختند و پس از گذشت ۳ روز در کانتینرها را باز کردند.

سعودی‌ها مرده و زنده را داخل کانتینر می‌انداختند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مهدی احدی در گفت‌و‌گو با تسنیم درباره فاجعه منا اظهار‌ داشت: فضای معنوی حج امسال بعد از فاجعه منا به فضای رعب و وحشت تبدیل‌ شد و با هر اتفاقی که رخ می‌دهد موجی از ترس بین زائران ایجاد می‌شود.

دبیر اساتید حوزه علمیه قم که از نزدیک شاهد فاجعه منا بوده است، خاطر‌نشان کرد: بی‌تردید فاجعه منا بر اثر بی‌کفایتی آل سعود رخ داده‌ است، در هنگام حادثه منا، تمام راه‌های خروجی و حتی چادرهای مربوط به حاجیان مصری ــ که در اطراف خیابان وقوع حادثه واقع شده بود ــ بسته شده و زائران خانه خدا هیچ راه گریزی نداشتند.

وی افزود: بنده شاهد عبور فرزند پادشاه عربستان به‌همراه 400 نفر و حدود 40 دستگاه ماشین بودم و به‌دلیل عبور وی، تمام خیابان‌های منتهی به رمی جمرات بسته شده‌ بود و 5 کاروان از زائران ایرانی مجبور شدند همراه با زائران سایر کشورها در ازدحام و انبوهی از جمعیت در یک خیابان قرار گیرند و متأسفانه اکثر زائران ایرانی را نیز افراد مسن تشکیل می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی(ص) العالمیه تصریح کرد: فضای حادثه به‌گونه‌ای بود که نمی‌توانستیم زائری را نجات دهیم و به‌زحمت تعادل خودمان را حفظ می‌کردیم و حتی یک امدادگر سعودی نیز در آن لحظات به یاری زائران نمی‌شتافت.

وی به عدم امداد‌رسانی به‌موقع سعودی‌ها اشاره داشت و تصریح کرد: بعد از این حادثه، حدود 4 ساعت منتظر امدادرسانی سعودی‌ها بودیم و هنگامی که سعودی‌ها کانتینرها را برای جمع‌آوری اجساد به محل حادثه آوردند متأسفانه با رفتار بسیار زننده‌ای، مرده و زنده را داخل کانتینر می‌انداختند و پس از گذشت 3 روز در کانتینرها را باز کردند که اگر زائری هم در آن میان زنده بود، متأسفانه بر اثر بی‌تدبیری سعودی‌ها در این سه روز جان خود را در نهایت مظلومیت از دست داده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.