نمایندگان محترم مجلس از بس غم صنایع کشور بخصوص خودروسازان را دارند، مشغول تهیه طرحی هستند که برای خنثی کردن طرح کمپین منع خرید خودروهای معیوب داخلی ...

نمایندگان محترم مجلس  نگران صنعت خودرو نباشند!

و انواع مونتاژهای چینی ناباب آنها، طرح مزبور ممانعت از ورود خودروهای خارجی را به تصویب برسانند و خیال همه را راحت کنند.

دیروز تودهای انبوه از مجلات خارجی بویژه نشریات آمریکایی و آلمانی را برایم آورده بودند. در آخرین شماره مجله فوکوس چاپ آلمان آگهی فروش آخرین مدلهای اتومبیل آئودی، مینی (MiNi)، مرسدس بنز لوکس و مرسدس بنز کوچک خانوادگی را به چاپ رسانده بودند. قیمت مرسدس بنز کوچک خانوادگی 17 هزار و 990 یورو بود. یعنی حدود 70-60 میلیون تومان. بی.ام. و اتومبیل کوچک خانوادگی ساخته با بهایی حدود 18 میلیون تومان. اتومبیل اوپل کروی را با پیش قسط ناچیزی عرضه میکردند فورد آمریکایی 14 هزار یورو فروخته میشود. اتومبیل دو نفره «بی.ام. و» با قسط 333 یورو عرضه میکنند. در بیشتر صفحات این مجله 160 صفحهای آگهی فروش انواع اتومبیلها با اقساط طولانی به چاپ رسیده است.

نمایندگان مجلس که خوشبختانه هم آپارتمان و هم اتومبیل ارزان دارند زیاد نگران ورود اتومبیلهای خارجی و از رونق افتادن صنایع متشخص خودروسازی خودمان نباشند. خوشبختانه از حالا وزارت دارایی و وزارت صنعت و تجارت و واردکنندگان محترم و انحصاری خودروهای خارجی تیغهای خود را تیز و برنده کردهاند. نیوکیا، سورنتو هوندا CRV، هوندا CRVEXL، هوندا آکورد بی ام دبلیو به بهای از 195 میلیون تومان تا 220 میلیون تومان فروخته میشوند. اتومبیلهای بین 200 تا 300 میلیون تومان هم برای رفاه طبقات متوسط و مستضعف کشور پیشبینی شده و تویوتا راو4 از 160 میلیون تومان تا 200 میلیون تومان و ولوو ایکس سی 60 بین 250 تا 300 میلیون به ملت شریف و نجیب ارایه میشود.

اتومبیلهای ولوو O4V (سه قسم) ولوو 60XC در دو نوع، لکسوس 250ES و لکسوس 250IS تا 300 میلیون به ملت محترم عرضه خواهد شد. در هر صورت میتسوبیشی و تویوتا و رنو هم در برنامه واردات هستند که پدر خلقا... را پیش چشم آنان خواهند آورد.

الحمدلله قیمتها اغلب بالای صد میلیون تومان است و بخش اعظمش را هم پیشاپیش خواهند گرفت.

آن قدر سود بازرگانی و عوارض و نمره گذاری و کمک به هلال احمر و انواع نهادها و بهشت زهرا (س)و غیره پیشبینی شده که عوام الناس و طبقه متوسط، به شمایلشان خواهند خندید که بروند و در صف خرید این خودروها که خداوند آنها را نه برای مردم ایران، بلکه برای سایر مردم جهان و نیز عربهای خلیج فارس و عربستان سعودی ساخته، بایستند.

مطمئن باشید این خودروها به محض ورود به بنادر ایران به وسیله دلالان تنبل و مفتخور و انگل که با وارد کنندهها، اغب پسرعمو و پسرخاله هستند پیش خرید شده سر از آژانسهای معاملات اتومبیل درخواهند آورد.

ملت نجیب، بیهوده شکم خود را صابون نمالند!

ارقام 200 میلیون تومان و 300 میلیون تومان بابت خرید یک اتومبیل برای اروپاییان محترم، باورکردنی نیست. باور ندارید مجله فوکوس را در اینترنت ببینید.

بنز و «بی.ام.و» به فکر خانوادههای عادی کشور خود هستند، ولی در ایران طبقه متوسط قربانی میشود و  من نمیدانم خریداران این خودروهای 200 تا 300 میلیون تومانی چه کسانی هستند؟!

نمایندگان محترم مجلس- که شنیدهام هنوز یارانه دریافت میفرمایند- مجدانه درصددند یارانهها قطع شود، زیرا آنان هیچ نگرانی ندارند و از 700 میلیون تومانی که در بدو نمایندگی دریافت داشتند تا آپارتمان رهن کنند، احتمالاً مبالغی باقی مانده و حقوق ماهانه هم مبلغ اندکی نیست. به هر ترتیب از قدیم گفتهاند هر که به اندازه بامش! اروپایی و عرب جماعت باید اتومبیل 40-30س میلیونی سوار شود و ایرانی جماعت یا برود، پراید بخرد یا پیاده راه برود اشتهایش باز شود.

ملت ایران چند هزار سال گرسنگی کشیده و به همین دلیل معرفت و دانش زیادی به اضافه صبوری و بردباری دارد. نمایندگان گرامی مجلس لطف کرده به جای رفتن دنبال طرح منع ورود خودروی خارجی، همان طرح قطع یارانهها را دنبال کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    12 1
    واقعا چی باید گفت **من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد**..... آقایون مراجع دمتون گرم حالا فهمیدیم دین قبل انقلاب با بعد انقلاب خیلی تعریفش فرق میکنه.. اون موقع تا یه چیز دو زار گرون میشد این آقایون مراجع داد و بیداد آی ملت نخرین میرین جهنم .. حرامه حراااااااااااااااام!!!!!! حالا چی ؟؟؟ وضع فرق کرده یا آقا زاده ها حرام رو حلال میکنند/؟ وای به همه شما اگر آخرتی باشه.... وااااااااااااااااااای بر شما اگر آخرتی وجود داشته باشه ..... واااااااای بر شما اگر خدایی باشه!!!!! وای بر شما واااااای
  • محمد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    7 1
    نماینده کجا بود
  • مانی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    17 0
    استاد..آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟ در خیانت کردن خیلی از این آقازاده ها و مسئولین که شکی نیست اما شما چرا استاد اینقدر دیر فهمیدید!! خیلی از برنامه های شما در تلویزیون ایران حمایت کاملی بود از همین آقایانی که امروز معترض به آنها هستید.. باید بخواهیم تا خیلی از مسائل گذشته اصلاح شود..اتحاد..اتحاد..همدلی
  • ایرانی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    19 0
    واقعا حرف دل مارا زدی. واقعا هدف از ساخت داخل خودرو چیست؟این که خودرو ساز شویم که نشدیم. این که ارزانش کنیم که نکردیم. ظاهرا فقط هدف ایجاد شغل و ممر درآمد برای عده ای خاص است که با واسطه رانت وارد این شرکت ها می شوند و هزینه تنبلی و زیاده خواهی خود را از جیب بقیه مردم (قشر متوسط چرا که پولدارها ماشین خارجی سوار می شوند) تامین نمایند. چقدر بدبخت هستیم ما.
  • حسین IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    14 1
    احسنت گل گفتی
  • مجتبی ع IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    12 0
    دمت گرم عالی گفتی....
  • ناشناس IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    14 1
    درود به شرفت ، لذت بردم از این صحبتهای قشنک
  • علی رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    6 0
    حلالت باشه اون شیر پاکی که خوردی ! بلاخره یکی پیدا شده حرف دل مردم و بزنه ! درود به شرفت
  • محمد IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    3 0
    خدا پدرت بیامرزه استاد ولی خوب شد مسلمانی راهم دیدیم
  • رضا IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۹
    5 0
    خب،انسان فهمیده درک میکنه وواقعیتومیگه ولی حیف که این نمایندگان ... ایرانندخواهشااین تیترروپخش کنید چون توهین نیست واقعیته ومردم اینومیدونند!
  • ایرانی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    0 0
    شما که خود تاریخ دانی!!
  • خرید خودرو صفر-نچ IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    3 0
    رسیدن بخیر استاد. اگه شما نبودید دولت یه وری بود
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۰
    8 0
    سکوت در برابر ظلم ظالم (یعنی ایران خودرو - سایپا و ... ) خیانت به مظلومین ایران یعنی عامه مردم است. لعنت خدا بر ظالمین روی زمین.
  • یوسفی IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    2 0
    خدا رحمت کنه پدرت رو که حرف دل مردم رو میزنی ...