وزیر خارجه چین در نشست شورای امنیت سازمان ملل ضمن تاکید بر ضرورت اتخاذ راه‌حل صلح‌آمیز در سوریه گفت، جهان نه نمی‌تواند در قبال سوریه بی‌تفاوت بماند و با تمامی تجهیزاتی که دارد تنها شاهد باشد و نه می‌تواند "سرخود" در این بحران دخالت کند.

چین: جهان نمی‌تواند "سرخود" در بحران سوریه مداخله کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا از خبرگزاری رویترز،‌ روسیه و آمریکا در سازمان ملل به توجیه کمپین‌های خود در سوریه پرداختند در حالی که هر دو طرف بر حقانیت اقدامات خود تاکید می‌کنند اما دیدگاه‌های کاملا متفاوتی درباره بشار اسد، رییس‌جمهورسوریه دارند.

در همین حال روسیه روز گذشته اولین حملات هوایی خود در سوریه را از زمان آغاز جنگ داخلی دراین کشور آغاز کرد در حالی که تنها چند ساعت پیش از آن آمریکا را به عنوان رهبر ائتلاف غربی در خاورمیانه در جریان قرار داد.

وانگ یی، وزیر خارجه چین در اظهاراتی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: جهان باید کمک‌های بشردوستانه را ادامه داده و بر تداوم روند صلح در سوریه تاکید کند: بحران سوریه اکنون پنج سال است که ادامه یافته. جامعه جهانی نمی‌تواند بدون تکان دادن حتی یک انگشت تنها نظاره‌گر این شرایط باشد اما نباید " سرخود" نیز دراین جنگ دخالت کند.

وانگ‌یی ادامه داد: یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه تنها راه اصلی خروج از بحران است.

طی این پنج سال دولت چین بدون اشاره مستقیم به بشار اسد یا حملات هوایی همواره بر اساس نظر روسیه درباره دمشق رای داده است.

وانگ یی در سفر خود به نیویورک با ولید معلم، همتای سوری خود نیز دیدار کرد. وی در گفت‌وگو با معلم تاکید کرد،‌جهان باید به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه احترام گذارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.