امام جمعه موقت تهران گفت: سازمان‌های حقوق بشر در قبال منا این روزها سکوت اختیار کرده‌اند و در حالی که باید امنیت زائران در خانه خدا همواره تامین باشد این مورد نقض شده است.

سکوت سازمان‌های حقوق بشری در قبال فاجعه خونین مِنا تأسف‌بار است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، آیت‌الله کاظم صدیقی ظهر امروز در تجمع دانشجویان مشهد در اعتراض به فاجعه منا در محل دانشگاه فردوسی مشهد مقدس اظهار داشت: عاملان اصلی فاجعه منا، حکومت سعودی و دنیای استکبار متشکل از آمریکا و انگلیس هستند.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: سازمان‌های حقوق بشر به عنوان رکن دیگر این فاجعه این روزها سکوت اختیار کرده‌اند و در حالی که باید امنیت زائران در خانه خدا همواره تامین باشد این مورد نقض شده است.

آیت الله صدیقی بیان کرد: ابعاد فاجعه منا به سادگی برای ما آشکار نخواهد شد اما مسئله‌ای که بارز است این است که این واقعه از سوی رژیم آل سعود مدیریت شده است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این نحوه خدمت رسانی به زائران حرم امن الهی شایسته نیست از سوی دیگر شاهد هستیم آمریکا، انگلیس و سازمان ملل و شورای امنیت که ادعای حقوق بشریت را دارند، قدمی را برای بشریت در این فاجعه برنداشتند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه مسلمان واقعی باید قدرت و عزت خود را در سایه ولایتمداری و دیانت افزایش دهد افزود: عزت بدون قدرت فایده‌ای ندارد و در دین مبین اسلام نیز این مسئله دارای جایگاهی ویژه است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز بشریت در یک فضای بسیار خطرناک قرار گرفته تاکید کرد: مدیریت بشریت برعهده افراد وحشی قرار گرفته و باید این افراد را در جایگاه واقعی خود قرار داد و از قدرت به زیر کشید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به عید غدیر گفت: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان است زیرا سرنوشت تمامی انسانها با آن گره خورده است و اوج وارستگی انسان است و در این روز است که خداوند متعال دین را کامل کردند.

آیت الله صدیقی افزود: پیام اصلی غدیر ولایت است و این ولایت به معنای حکومت شخصی نیست بلکه معنای اصیل آن، هدایت و جذبه است که عزت بشر را به ارمغان می‌آورد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.