رییس مجلس خبرگان رهبری با محکومیت جنایت آل سعود در منا و با تاکید بر اینکه سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در کاهش موذی گری های آل سعود نقش مهمی داشته است، گفت: اطلاق شهید به جان باختگان این فاجعه به جا است.

اطلاق شهید به جان باختگان فاجعه منا بجا است

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، آیت الله محمد یزدی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و اعضای هیات امنای کمیته امداد امام (ره) کشور بااشاره به حادثه منا، اظهار داشت: بدون شک این واقعه که منجر به کشته شدن بیش از 460 نفر از حجاج ایرانی در مسجد الحرام شد، حادثه ای سخت و سنگین برای همه ملت ایران محسوب می شود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تصریح کرد: حقیقتا من عنوان شهید که به این کشته شدگان اطلاق می شود، را به جا می دانم چرا که آنها در زمان حادثه در حرم امن الهی و سرزمین وحی و در حال انجام وظیفه بودند.
وی خاطرنشان کرد: مطابق آیات و روایت ها کسی که در حین انجام وظیفه کشته شود، در نزد خدا اجر و پاداش شهید را دارد.
آیت الله یزدی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت فاجعه منا تصریح کرد: بدون شک سخنان روز گذشته ولی امر مسلمین جهان و هشدار معظم له در خصوص عکس العمل جدی ایران در برابر آل سعود تاثیر زیادی بر رفتار این رژیم گذاشت، و هم اکنون وضعیت تا حدودی تغییر پیدا کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تاسیس نهاد کمیته امداد یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل است، تصریح کرد: این نهاد تا کنون بواسطه کلیه اقداماتی که در راستای کمک به نیازمندان انجام داده، برکات زیادی را به همراه داشته است.
رییس مجلس خبرگان همچنین با اشاره به ایجاد تغییرات در نحوه مدیریتی این نهاد و هیات امنایی شدن آن به دنبال انتصابات جدید انجام شده از سوی رهبر انقلاب، تصریح کرد: توسعه روز افزون تشکیلات کمیته امداد و وجود بوروکراسی متعارف اداری در آن از نظر حیثیتی ضرر و خسارت های بزرگی را به این نهاد وارد می کرد، که خوشبختانه این مشکل با نحوه جدید مدیریت در آن رفع شده است.
وی تصریح کرد: کمیته امداد بواسطه عزم و اراده گروهی و همچنین استفاده از عقل، اندیشه و خرد مشترک خدمات بهتری را می تواند به جامعه هدف خود ارایه دهد.
آیت الله یزدی همچنین با تمجید از حس نوعی دوست و روحیات انسان دوستانه مردم ایران، تصریح کرد: در هیچ کشوری به اندازه ایران مردم با هر فکر و اندیشه ای، تا این اندازه به شرکت در انجام کارهای خیر و کمک به نیازمندان از خود علاقه و تمایل نشان نمی دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.