خطیب نماز جمعه تهران، با گرامیداشت یاد جان‌باختگان حادثه منا گفت: عیدهای ما بواسطه حادثه منا تبدیل به عزا شد.

حادثه منا اعیاد ما را به عزا تبدیل کرد
به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با تبریک عید سعید غدیر خم و عید قربان و با بیان اینکه عیدهای ما بواسطه حادثه منا تبدیل به عزا شد، اظهار داشت: باید به انسان‌های آزاده جهان، مسلمین و شیعیان و قبل از همه به روح مطهر رسول خدا (ص) که میزبان حقیقی حجاج است، تسلیت بگویم.

وی افزود: همچنین باید به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و خانواده‌های این عزیزان تسلیت بگویم.

خطیب نماز جمعه تهران در ادامه با بیان اینکه عید غدیر عید اکمال دین است، گفت: نعمت‌های الهی با حادثه غدیر تام و تمام شد و اسلام به عنوان دین برای ما به رسمیت شناخته شد؛ اسلامی که در متن آن ولایت امیرالمومنین و اهل بیت (ع) است و ولایت فقیه نیز تداوم ولایت اهل بیت است، با این واقعه برای ما پسندیده شده است.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: می‌خواهم به دنیا، جهان اسلام و فرقه‌های منتسب به اسلام که گول تبلیغات دروغین را خورده‌اند که شیعه را بد معرفی می‌کنند، بگویم که ما شیعیان مسلمانیم؛ متاسفانه خیلی‌ها این مسئله را قبول ندارند و گول خورده‌اند.

وی با اشاره به بخش‌هایی از کتاب «المراغبات» مرحوم شیخ شرف‌الدین عاملی و مکاتبات وی با مرحوم شیخ‌الاسلام از علمای اهل سنت، اظهار داشت: در گذشته علمای شیعه و سنی فوق‌العاده به یکدیگر احترام می‌گذاشتند و عقاید یکدیگر را محترم می‌شمردند، اما الان استعمار وضعی را به وجود آورده که شما بهتر می‌دانید.

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: ما امروز هم می‌توانیم خیلی بحث‌های متین و توأم با ادب و احترام داشته باشیم، کما اینکه این بزرگواران چنین بحث‌هایی را با هم داشته‌اند.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: در روایاتی دیگر، جایگاه اهل بیت (ع) در جامعه را جایگاه چشم برای سر انسان تشبیه کرده‌اند که هدایت نیزاز طریق دو چشم انجام می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.