قدس آنلاین - ایلام: صبح امروز به دنبال بروز گرد و غبار در ایلام، کلیه مدارس نوبت صبح در شهرستان های ایلام، مهران، چرداول و ایوان تعطیل گردید.

قفل گردوغبار بر درب مدارس ایلام!

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، در حال حاضر از شدت گردو غبار در کلیه نقاط استان کاسته شده است و متأسفانه اقدام مسئولان آموزش و پرورش استان در تعطیلی مدارس اقدامی شتابزده بوده و با توجه به اینکه زمان اعلام تعطیلی مدارس اندکی قبل از شروع به کار مدارس بود، بسیاری از دانش آموزان به مدارس مراجعه کرده که با درب قفل شده مدارس روبرو شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بیان اینکه در صورتی که میزان آلاینده ها و گردوغبار از 150 میکروگرم در مترمکعب بیشتر شود برای افراد خصوصاً افراد کودکان و نوجوانان و همچنین افراد کهنسال خطر آفرین خواهد بود، گفت: صبح امروز میزان آلودگی هوا ناشی از وقوع پدیده گردو غبار و بر اساس سنجش دستگاه های پایش آلودگی در شهرستان های ایلام، چرداول، مهران و ایوان از 350 میکروگرم در مترمکعب عبور کرده بود.

مازیار سلیمان نژاد با اشاره به اینکه بر اساس شاخص psi میزان آلودگی هوا از حد مجاز بیشتر شده بود، اظهارداشت: پس از سنجش آلودگی هوا، این میزان به دستگاه های مختلف همچون آموزش و پرورش استان و صداو سیما اطلاع داده شد و با توجه به آلودگی هوا آموزش و پرورش اقدام به تعطیلی مدارس نمود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر میزان آلودگی هوا کاهش یافته است، افزود: صبح امروز در دیگر شهرستان های استان همچون دره شهر و آبدانان کمتر از 150 میکروگرم در مترمکعب سنجش شده و در شهرستان دهلران میزان آلودگی نزدیک به مرز هشدار بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با توصیه به بیماران قلبی، تنفسی و افراد کهنسال در عدم خروج از منزل در هنگام بروز پدیده گردوغبار، خاطرنشان ساخت: پدیده گردوغبار برای کودکان و افراد کم سن و سال و همچنین افراد مسن خطر آفرین است و هدف از تعطیلی مدارس کاهش اثرات سوء این پدیده بر سلامت دانش آموزان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.