قدس آنلاین : مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: مدت زمان اطفاء حریق ۱۰۹ ثانیه  نسبت به سال۸۶ کاهش یافته است.

    مدت زمان اطفاء حریق  ۱۰۹ ثانیه نسبت به سال ۸۶ کاهش داشته است

 

به گزارش قدس آنلاین ، آتشپادحسن جعفری، مدیرعامل سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران گفت: شغل آتش نشانی  درشمار کارهای سخت و زیان آور در کشورهای دیگر محسوب می شود، اما در ایران شغل آتش نشانی باوجود آسیب های جسمی و روانی بسیار، درشمار کارهای سخت محسوب نمی شود.

جعفری با بیان اینکه، درسال گذشته، حریق 5/1 درصد کاهش داشته افزود: حادثه 7 تا10/7 دهم درصد طی 6 ماهه گذشته کاهش پیدا کرده است.گفت: متوسط زمان رسیدن به محل حریق حاکی از انست که نسبت به سال ۸۶ کاهشی معادل  با ۶۱ ثانیه بوده است.

وی افزود: آتش نشانی در حاشیه شهر هم  ورود پیدا کرده و بیش از 70 درصد دستگاه و ماشین آلات برای حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار تهیه شده  و ایستگاه آتش نشانی ایجاد شده است و امکانات مناطق کمتر برخوردار بیش از مناطق برخوردار است.

جعفری با اعلام این خبر که  45 ایستگاه فعال در شهر مشهد داریم که از این تعداد 3 ایستگاه  75 تا 100 درصد رشد فیزیکی و تجهیزات داشته  گفت: 18 ایستگاه شروع به ساخت شده که از این تعداد 16 ایستگاه در مرحله تملک زمین و سرمایه گزاری مشهد قرار دارند.

وی با بیان اینکه 60 ایستگاه  تعداد ایستگاههای استاندارد هر شهر است، اما مشهد تا پایان سال جاری به 64 ایستگاه استاندارد آتش نشانی مجهز می شود و همه مناطق شهر را پوشش می دهد، گفت: جعفری درباره  مزاحمتهای تلفنی 129 آتش نشانی گفت: حدود 90 درصد تماسهای تلفنی با مرکز 129 مزاحم و غیرضروری است.

جعفری گفت: درسال  گذشته 571 هزار تماس تلفنی با مرکز 129 بوده که  نسبت به سال قبل با تدابیر آموزشی و بحث های کنترلی ، کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: تعداد ایستگاههای ساخته شده 45 ایستگاه می باشد که نسبت به سال 86 ،بیش از 2 برابر رشد داشته است و تعداد خودروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی  تا پایان سال 93  به 251 خودرو  افزایش پیدا کرده که نسبت به سال 86 بیش از 7/2  برابر افزایش داشته است.

جعفری گفت: تعداد شیرهای هیدرانت تا پایان سال 93 برابر580 عدد بوده که نسبت به سال 86 افزایشی حدود5/13 برابر داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد تجهیزات  عملیاتی سازمان تا پایان سال 93 با افزایشی 37/4  برابری بوده به 12 هزار و 555 قلم رسیده گفت:  تجهیزات عملیاتی سازمان تاپایان شهریورماه امسال به 12 هزارو 925 قلم افزایش پیدا می کند و افزایش 760 قلم کالا تجهیزات عملیاتی نیز در دست اقدام است.

جعفری درباره افزایش تعداد پرسنل سازمان در پایان سال 93 گفت: تعداد پرسنل سازمان برابر با1027 نفر گزارش شده که این تعداد نسبت به سال 86  از افزایش 5/2  برابری برخوردار بوده است و تا پایان سال 94 نیروی جدیدی اضافه نمی شود.

وی در پایان از برگزاری  دهمین المپیاد ورزشی کشوری اتش نشانی به میزبانی شهر مشهد  خبر داد و گفت: این المپیاد در دو سطح  یک و دو از 12 شهریور تا 19 شهریور درمشهد  برگزار می شود. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.