معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صدور پرونده الکترونیک سلامت دهان و دندان برای ۷ میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی خبر داد.

۷ میلیون دانش آموز ابتدایی شناسنامه سلامت دهان و دندان می‌گیرند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری گفت: طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزان کشور با محوریت پیشگیری، آموزش و درمان در مدارس ابتدایی از ابتدای سال تحصیلی جدید آغاز شد که در این طرح حدود هفت میلیون دانش آموز مقطع ابتدایی مشارکت خواهند داشت و صدور پرونده های یاد شده نیز در قالب این طرح است.

وی افزود: قرار است شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان برای دانش آموزان ایجاد شود که در آن معاینات دهان و دندان به همراه وارنیش فلورایدتراپی برای همه دانش آموزان ابتدایی انجام خواهد شد.

کارشناس دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت نیز در این باره اظهارداشت: این طرح در 60 هزار مدرسه مقطع ابتدایی کشور برگزار می شود.

وی افزود: در این طرح والدین دانش آموزان توسط مراقبان سلامت که قبلا آموزش های لازم را در این خصوص دیده اند توجیه می شوند تا برای اجرای موفق طرح و دریافت خدمات پیشگیرانه مشارکت های لازم را داشته باشند.

سیده نادره موسوی فاطمی گفت: این طرح تحت پوشش بیمه انجام می شود و تشکیل شناسنامه الکترونیک سلامت دهان و دندان و وارنیش برای تمام دانش آموزان رایگان خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.