سخنگوی هیات رئیسه مجلس از لغو تعطیلی هفته آینده مجلس خبر داد و گفت: هیات رئیسه طرح یک فوریتی اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داد.

طرح برجام به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود/تعطیلات مجلس لغو شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، عبدالرضا مصری در جمع خبرنگاران با اشاره به جلسه ظهر امروز هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، گفت: با تصمیم هیات رئیسه مقرر شد برنامه سرکشی به حوزه‌های انتخابیه، در هفته آینده لغو شده و انجام نمی‌شود و هفته آینده نیز برنامه کاری خواهیم داشت که چهارمین هفته کاری مجلس محسوب می‌شود.

وی افزود: هفته بعد از آن، هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود خواهد بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره دلیل اتخاذ این تصمیم، به تصویب یک فوریت طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» در جلسه علنی امروز مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: برای رسیدگی به طرح برجام، این تصمیم اتخاذ شده است و هیات رئیسه مجلس نیز تصمیم گرفت که این طرح به کمیسیون تخصصی مربوطه که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است، ارجاع شود تا این کمیسیون طی امروز و فردا و روز شنبه به تشکیل جلسه بپردازد تا در هفته آینده نتیجه بررسی خود را به صحن علنی ارائه دهد.

مصری تصریح کرد: اگر این توفیق حاصل شود، شاید تا آخر هفته آینده طرح یک فوریتی برجام تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه ارجاع طرح‌ها و لوایح فوریتی به کمیسیون‌ها امضا نمی‌خواهد، تصریح کرد: در مرحله بعدی و هنگام ارائه خارج از نوبت به صحن مجلس نیاز به امضا دارد که از ۳۰ امضای لازم برای این کار، ۲۹ امضا در کمیسیون امنیت ملی، حذف و مابقی نمایندگان هم می‌توانند امضا کنند که خارج از نوبت در دستور صحن علنی قرار گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه چرا با وجود تصریح ماده ۴۴ آیین‌نامه داخلی مجلس، این طرح به جای کمیسیون ویژه برجام، به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شده است؟ گفت: بر اساس این ماده، هیات رئیسه می‌تواند چنین طرح‌هایی را به کمیسیون ویژه ارجاع دهد و اختیار دارد و نیز تشخیص این موضوع نیز با هیات رئیسه است. در این‌جا هیات رئیسه مجلس می‌تواند تشخیص دهد آیا به کمیسیون ویژه ارجاع شود یا به کمیسیون تخصصی که در نهایت نظر هیات رئیسه بر این شد که این طرح یک فوریتی به کمیسیون امنیت ملی با عنوان کمیسیون تخصصی موضوع امنیت ملی و سیاست خارجی کشور ارجاع شود.

مصری در پایان خاطرنشان کرد: برنامه هفته آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی طبق روال معمول در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.