قدس آنلاین - ایلام: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام گفت: در سال جاری ۴۸ میلیارد ريال اعتبار برای اصلاح سیستم گرمایشی – سرمایشی مدارس ایلام اختصاص یافت.

اختصاص ۴۸ میلیارد ريال اعتبار اصلاح سیستم گرمایشی مدارس ایلام

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، سعید هژبری با بیان اینکه در سال جاری سیستم گرمایشی و سرمایشی 600 کلاس درس مدارس ایلام اصلاح می شود، اظهارداشت: در سال گذشته سیستم سرمایشی – گرمایشی 500 کلاس درس در مدارس ایلام با اعتبار بالغ بر 32 میلیارد ريال اصلاح و بهسازی شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 4 هزار کلاس درس در استان ایلام میزبان دانش آموزان است، افزود: طرح ملی استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس از سه سال گذشته آغاز شده و تاکنون در بیش از 2 هزار کلاس درس این استان سیستم گرمایشی استاندارد نصب شده ولی هنوز 2 هزار کلاس درس سیستم گرمایشی بخاری نفتی دارند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ایلام به طراحی جدید سیستم گرمایشی مدارس با استفاده از سیستم های حرارت مرکزی و شوفاژ در جهت کاهش امکان وقوع حریق و آتش سوزی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بمنظور کاهش هزینه ها اولویت این اداره کل در نصب سیستم گرمایشی استفاده از سیستم های موتورخانه و پکیج است، ولی با وجود بالا بودن هزینه بخاری های تابشی، برای رفاه حال دانش آموزان این اقدام نیز انجام گرفته است.

سعید هژبری با بیان اینکه پیش بینی می شود با برنامه ریزی های انجام گرفته و با تامین به موقع اعتبار، سیستم گرمایشی مابقی کلاس های درس این استان با اولویت بندی بر اساس شرایط اقلیمی، مناطق محروم و زیر ساخت ها، استاندارد سازی شود، بیان داشت: در مدارس برخی روستاها که پراکندگی و فاصله زیادی با مناطق شهری دارند، سیستم گرمایشی این مدارس غیر استاندارد است و در صورت  ایجاد زیرساخت ها از جمله گازکشی در این روستاها، سیستم گرمایشی آنها اصلاح خواهد شد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.