قدس آنلاین: معاون عمراني استانداري اصفهان گفت: اعمال قانون رانندگان متخلف هنوز به عنوان موثر ترين راهكار براي كاهش تصادفات است.

اعمال قانون رانندگان متخلف، موثرترين راهكار براي كاهش تصادفات

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، مهندس طرفه ، در همايش نمونه هاي ترافيكي و تجليل از راهوران محله اظهارداشت: براي موضوعات اجتماعي همچون موضوع ترافيك هميشه سه مؤلفه قانون، حاكميت و مردم دخيل هستند كه در زمينه قانون بايد گفت، قوانين خوبي در زمينه برخورد با تخلفات رانندگي تدوين شده و نظارت بر اجراي آن نيز توسط استانداري ها، نيروي انتظامي و شهرداري ها به خوبي انجام مي شود.

وي با بيان اينكه مردم جزو لاينفك در حمل و نقل شهري و برونشهري هستند  اظهار داشت: امروز آمارها و گزارش هاي به دست آمده نشان مي دهد ،97 درصد تلفات و كشته هاي حوادث رانندگي نتيجه تخلفات عمدي و غير عمدي توسط رانندگان است.

اين مقام مسئول آمار تخلفا عمدي رانندگان و موتورسواران را بسيار بالا عنوان كرد و اظهار داشت: اعمال قانون متخلفان هنوز به عنوان موثرترين راهكار براي جلوگيري از تصادفات است و بايد نيروي انتظامي با شدت  عمل بيشتري در اين زمينه وارد عمل شود.

طرفه افزود: با توجه به اينكه تعداد قابل توجهي از تصادفات نيز ناشي از تخلفات غير عمدي و سهوي رانندگان است گفت: با آموزش و افزايش توانمندي رانندگان مي توانيم تلفات را كاهش دهيم .

معاون استاندار اصفهان موضوع كاهش تلفات ناشي از تصادفات را يكي از دغدغه هاي مسئولان اصفهان عنوان كرد و بيان داشت: در اين زمينه ، توسعه زيرساخت ها و اصلاح نقاط حادثه خيز  و اصلاح معابر عمومي از برنامه هاي جدي استانداري  است.

وي يكي كارهاي ديگر در زمينه كاهش تصادفات را توسعه سيستم حمل و نقل عمومي عنوان كرد و اظهار داشت: شهرداري اصفهان در اين زمينه اقدامات خوبي انجام داده كه از آنجمله مي توان به افزايش ناوگان اتوبوس راني، ايجاد سيستم ثبت الكترونيكي تخلفات رانندگي، سرعت بخشيدن به راه اندازي مترو اشاره كرد.

وي راه اندازي قطار سريع السير اصفهان _ تهران  را گامي بسيار مهم در كاهش تصادفات و تلفات جاده اي استان عنوان كرد و اظهار داشت: دراين زمينه قرار دادي كه به صورت فاينانس با وزارت كشور و وزارت شهرسازي بسته شده و تا كنون 70 درصد  پروژه عملياتي شده است و اميدواريم  به زودي شاهد بهره برداري اين پروژه هاي مهم عمراني در سطح استان باشيم

ارتقاي فرهنگ ترافيك از نشانه هاي توسعه پايدار است

در ادامه این همایش جانشين فرمانده انتظامي استان اصفهان ، ارتقاي فرهنگ ترافيك را از نشانه هاي توسعه پايدار در  كشور عنوان كرد.

سرهنگ" حسين حسين زاده" در همايش نمونه هاي ترافيكي و تجليل  و راهوران محله با بيان اينكه فرهنگ به يك ملت هويت مي دهد گفت: متاسفانه در ارتقاي فرهنگ ترافيك خوب عمل نشده و براي رسيدن به نقطه مطلوب فاصله  زيادي داريم .

وي ارتقاي فرهنگ ترافيك را از نشانه هاي توسعه پايدار در كشور عنوان كرد و اظهار داشت: اگر مي خواهيم كشور ما در بخش هاي مختلف رشد و پيشرفت داشته باشد بايد روند كشته هاي ناشي از تصادفات را متوقف كنيم.

وي با بيان اينكه تقريباً تمام كشته هاي ناشي از تصادفات در سنين بهره وري يعني بين 15 تا 65 سال هستند گفت: هر انساني كه در تصادفات كشته مي شود يك ميليارد تومان  و هر مصدوم بين 40 تا 60 ميليون تومان به كشور خسارت وارد مي كند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: هرچند كه پليس با اقدامات خوب و موثر خود توانسته در يك دهه گذشته كشته هاي تصادفات در راه هاي شهري و برونشهري را از 27 هزار نفر به 17 هزار نفر در سال برساند اما باز اين رقم زيبنده كشور اسلامي ما نيست.

سرهنگ حسين زاده، موضوع كاهش تصادفات را يكي از توصيه هاي اكيد مقام معظم رهبري در ديدار با فرماندهان ناجا عنوان كرد و اظهار داشت: رهبر انقلاب، علي رغم توفيقات در كاهش تصادفات رقم 17 هزار كشته در راه ها را قابل قبول ندانستند وتاكيد داشتند كه اين ميزان بايد به حد اقل برسد.

اين مقام انتظامي تصريح كرد: در سال گذشته تنها در اصفهان 10 هزار نفر در حوادث رانندگي مصدوم شدند كه البته اين عده نه تنها خودشان آسيب جدي ديدند بلكه مشكلات زيادي را براي خانواده هاي خود و حتي بخش هاي ديگر جامعه تحميل كردند.

وي به نگراني مسئولان استان در زمينه پديده اينورژن و آلودگي هوا در آذرماه اشاره كرد و اظهار داشت: سال گذشته به خاطر آلودگي هوا استان اصفهان تنها پنج تا شش روز هواي سالم داشت .

سرهنگ حسين زاده با طرح اين سوال كه چرا اصفهان بايد به خاطر آلودگي هوا بالاترين آمار بيماري سرطان و ام اس و بيماري هاي تنفسي را داشته باشد گفت: پليس در اين زمينه وارد عمل شد و با استفاده از اساتيد دانشگاه ها و نخبگان علمي تحقيقات گسترده اي را آغاز كرد كه نتيجه اين تحقيقات نشان  داد 60 درصد آلودگي كلانشهر  اصفهان مربوط به خودرو و موتورسيكلت است.

جانشين پليس استان، طرح برخورد با خودروهاي دودزا و جلوگيري از تردد آنها را يكي از طرح هاي پليس براي كاهش آلودگي هوا در ماه آينده سال عنوان كرد.

اين مقام انتظامي موضوع كنترل تخلفات موتورسيكلت را يكي از چالش هاي پليس در طول سال بيان كرد و اظهار داشت: براساس تحقيقات صورت گرفته يك دستگاه موتورسيكلت 4 تا 6 برابر يك خودرو آلودگي هوا  و 6 تا 8 برابر خورو آلودگي صوتي ايجاد مي كند و بيش از 50 درصد كشته ها مربوط به موتورسواران است .

وي با بيان اينكه پليس سالها موتورسيكلت توقيف مي كند اما هيچ اتفاقي در ارتقاي فرهنگ موتورسواران رخ نداده اظهار داشت: از 16 اسفند ماه سال گذشته پليس اصفهان طرح ويژه اي را در دستور كار خود قرار داد و با استفاده از شيوه ادب  و متانت و صحبت با موتورسواران فرهنگ استفاده از كلاه ايمني را در بين آنان ترويج كرد كه نتيجه اين طرح بعد از شش ماه  منجر به كاهش 20 درصدي كشته هاي سوانح رانندگي در هسته مركزي شهر اصفهان شد و بنابر اعلام مركز فوريت هاي پزشكي اصفهان براي اولين بار تخت هاي آي سي يو از مصدومان ناشي از حوادث رانندگي خالي شد.

سرهنگ حسين زاده اقدامات صورت گرفته را كافي ندانست و گفت: هنوز در شهرهاي بزرگ استان همچون كاشان، نجف آباد، شهرضا و خميني شهر به واسطه عدم استفاده از كلاه ايمني جوانان زيادي كه به عنوان نيروهاي بالقوه اين مرز و بوم هستند را از دست مي دهيم كه مي طلبد تا در زمينه آموزش و آگاه سازي مردم تلاش بيشتري شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.