معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر قاری بین المللی قرآن دغدغه خاصی به گسترش فرهنگ و معارف قرآنی داشت.

مرحوم حاجی حسنی کارگر دغدغه خاصی نسبت به گسترش فرهنگ قرآنی داشت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا حجت الاسلام محمدرضا حشمتی در مراسم بزرگداشت درگذشت محسن حاجی حسنی کارگر قاری بین المللی مشهدی که در فاجعه منا جان خود را از دست داد، افزود: آن مرحوم در زمان دیدار با مسوولان ذیربط به جای طرح مشکلات شخصی خود مسائل مرتبط با علوم و معارف قرآنی و قرآن آموزان و شاگردان خود را پی گیری می کرد.
وی اظهار داشت: قرائت بسیار کوتاه قرآن مرحوم حاجی حسنی کارگز قبل از فاجعه منا و در جوار مسجد الاحرام تاثیرهای زیادی در سطح کشور و دیگر کشورها به همراه داشت و به میزان زیادی تکثیر شد.
وی گفت: حاجیان در بهترین لحظات مناسک حج تمتع و بعد از دعای عرفه و زیارت امام حسین (ع) و روز عید قربان جان خود را در منا از دست دادند و به طور یقین مورد لطف پروردگار متعال قرار می گیرند.
یکی دیگر از قاریان بین المللی مشهدی قرآن کریم و نجات یافته فاجعه منا گفت: این فاجعه بسیار عظیم بود و تعداد زیادی از حاجیان مظلومانه جان خود را از دست دادند.
حمید شاکر نژاد گفت: مسوولان عربستانی مانع از امدادرسانی به موقع امدادگران به حادثه دیدگان فاجعه منا شدند و تعداد زیادی از حاچیان به این دلیل و تشنگی جان خود را از دست دادند.
وی اضافه کرد: مرحوم حاجی حسنی کارگز در زمان رمی جمرات در منا به جای نجات جان خود وقت زیادی را به کمک و امداد رسانی به دیگر حاجیان اختصاص داد و در نهایت در این فاحعه جان خود را از دست داد.
در این آیین که با حضور قاریان بین المللی قرآن و مسوولان و قشرهای مختلف مردم و خانواده مرحوم حاجی حسنی کارگر در حسینیه تهرانی های مشهد برگزار شد، قاریان به قرائت قران پرداختند و شرکت کنندگان با ذکر فاتحه برای آن مرحوم و دیگر جان باختگان فاجعه منا از درگاه پروردگار متعال طلب آمرزش کردند.
مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر قاری مشهدی بین المللی قرآن کریم و نفر نخست مسابقه های بین المللی قرآن در مالزی در فاجعه منا جان خود را از دست داد.
پیکر این قاری بین المللی قرآن روز یکشنبه به همراه 22 جان باخته دیگر فاجعه منا در مشهد تشییع شد و در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر امام رضا (ع) آرام گرفت.
پیکرهای دیگر جانباختگان خراسان رضوی در فاجعه منا به گلزارهای شهدای مشهد و برخی شهرهای این استان انتقال یافتند.
همچنین پیکر 33 نفر دیگر از جانباختگان خراسانی فاجعه منا یکشنبه شب با یک پرواز از تهران به مشهد منتقل شد.
از اجساد منتقل شده 23 نفر از خراسان رضوی، شش نفر از خراسان شمالی و چهار نفر نیز از خراسان جنوبی هستند.
از 23 جانباخته مربوط به خراسان رضوی 9 نفر نیشابوری، هفت نفر اهل مشهد و شش نفر از سبزوار و یک نفر از تایباد می باشند که یک نفر از این تعداد مجهول الهویه است.
از مجموع 465 جانباخته ایرانی فاجعه منا، استان خراسان رضوی با 92 قربانی بیشترین تعداد قربانیان این فاجعه را در سطح کشور داشته است.
محسن حاجی حسنی کارگر متولد سال 1367 امسال در پنجاه و هفتمین مسابقات بین المللی قرآن مالزی با کسب 91.75 امتیاز در بخش قرائت به مقام نخست دست یافت.
این قاری 27 ساله در حالی افتخار مزبور را به دست آورد که 9 سال از آخرین کسب مقام یک ایرانی در این مسابقات بین المللی می گذشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.